Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av berkbs
Hej

Jag behöver hjälp med inredningsfärger i Volvo 850.

Jag har en 850 1996 (sedan) utomlands med slitna skinnstolar i beige (solskada). Jag har försökt hitta begagnad inredning för bilen i Sverige med det är nästan omöjligt att hitta beige skinnstolar för sedan bilar. Kombis baksäte passar inte. Jag har hittat två framstolar i en bildemontering här och skinnklädsel för baksäte på amerikansk ebay. De ser likadan ut i färg men jag vet att det inte går att bestämma från bilderna. Jag undrar därför om Volvo hade olika ljusa färger i skinn under 1996-97 eller var alla ljusa inredningar beige (eller tan som det heter i Amerika). Om det vara bara en typ av beige då kan jag ta risken och beställa begagnade delar från två olika bilar. Det kan ändå vara skillnad i färg (det kommer troligen att vara skillnad) med det får jag leva med.

Eller om någon här vill sälja mig en beige skinn inredning för 854 med SIPS då löser det hela problemet :wink:

Tack på förhand
Användarvisningsbild
av CabBO
Kolla Laga.se
av berkbs
Hej

En ny fräga:

Jag hittade två framstolar med beige skinn i laga.se, fast utan el manuvrering. Jag tänker ta av klädseln och montera den i min bil utomlands som har el manuvrerade stolar. Är klädslarna likadana mellan el. man och icke el. man stolar? (Förutom de två extra hålen i bilar utan el.man. stolar i yttre sidan av bak delen)
Köra EX90 med släp

Jag körde ett ordentligt stort släp med […]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Sådana här meddelanden dyker det upp v&[…]

Eftermontera kupevärmare

Frågeställaren hade årsmodell 201[…]

Nästa elbil från Volvo?

På senaste bilden (där man ser ex60 […]