Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Henke30
Hej alla!

Någon som råkar veta vad som kan vara fel på en 850 från -96 då inte en enda fönsterhiss fungerar, inte ens en indikation på att nåt skulle hända? Automatsäkring eller något ännu värre?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Henke30 skrev:Hej alla!

Någon som råkar veta vad som kan vara fel på en 850 från -96 då inte en enda fönsterhiss fungerar, inte ens en indikation på att nåt skulle hända? Automatsäkring eller något ännu värre?
Vanligt fel är kabelbrott, gå igenom kablarna och kolla särskilt noga dar kablarna går från dörr till dörrstolpe, ofta brott där. Jag förmodar att du kolla tsäkringen redan.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av Nexus
har för det siter en huvudsäkring under huven till bla elhissar
Användarvisningsbild
av js1
Länken funkar för mig, både hemma och på jobb?
av Henke30
HEy, länken funkar finfint hemifrån!!!

Har kollat säkringar dock så kan jag ha missat en ev. huvudsäkring...

Annars är det väl som sagt bara att börja grotta bland kablage. Ser ut som föregående ägare varit och bänt vid knappsatsen...

Får kika i veckan, Power meet som gäller just nu!!!
av Henke30
Har nu kolla och mätt lite och vad jag kommit fram till är att jag ej har någon spänning fram till knappsatsen. Har provkört motorer och de fungerar. Automatsäkringar är ok.
Jag inbillar mig nu att felet sitter innan knappsatsen men var??

Om jag nu inte missat en s.k huvudsäkring någonstans som styr enbart elhissar då allt annat fungerar. Har letat men ej funnit någon sådan...
Köra EX90 med släp

Jag körde ett ordentligt stort släp med […]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Sådana här meddelanden dyker det upp v&[…]

Eftermontera kupevärmare

Frågeställaren hade årsmodell 201[…]

Nästa elbil från Volvo?

På senaste bilden (där man ser ex60 […]