Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Min 850 byttes det kam rem mm på i fjol sommar, på en riktig bilverkstad (Meca), kamremmen gick av så bilen tvärdog, hela kalaset kostade mig 12000:-. men efter det så Äter den bokstavligen startmotorer.. Fem ggr har den gått sönder.. Den är svårstartad ibland, låter som om motorn är på väg ut när man vrider på nyckeln.. Rasslar o slår enormt o den vill inte gå på alla cylindrar, Tror jag.. men efter flera försök så startar den bara o går bra.. sen så bara viner det i startmotorn o bilen måste skjuvas igång.. samma problem då.. får göra det tills den går ordentligt.. men det är inte så hela tiden?!! Fått flera bud nu och det sista är att det är startkransen som är slut... Snälla några tips!!!
Användarvisningsbild
av #27
pernillarapolund skrev:Min 850 byttes det kam rem mm på i fjol sommar, på en riktig bilverkstad (Meca), kamremmen gick av så bilen tvärdog, hela kalaset kostade mig 12000:-.
Ot men har dom ingen garanti på jobbet??
skulle kunna vara så att de fick en kugg fel då de bytte rem, då tänder den för tidigt och då får startmotorn det jobbigt... en möjlighet som jag antar att du redan har uteslutit
Köra EX90 med släp

Jag körde ett ordentligt stort släp med […]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Sådana här meddelanden dyker det upp v&[…]

Eftermontera kupevärmare

Frågeställaren hade årsmodell 201[…]

Nästa elbil från Volvo?

På senaste bilden (där man ser ex60 […]