Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mcjonte
Någon som har erfarenhet av denna obd-2 läsare? Själv har jag funderat på att ha den till min v70 -98 10v 2.0?
Bra eller dåligt köp? Kostar bara 600 kr...
Tacksam för ev. åsikter!
/Jonatan
av mcjonte
Någon som kan tipsa om en billig obd-2 läsare då? Behöver inte handla om denna model.
Bara det är en fristående enhet, orkar inte fixa med kablar och dator.
Biltema har ju en billig model, någon som har den?
Frågar eftersom det enl. forumet verkar strula en del och även om det bara handlar om en 1000 lapp så är det surt att kasta den i sjön om apparaten inte fungerar!
MVH, Jonatan
av cub
Jag köpte precis Biltemas läsare. Jag vet inte hur bra den funkar för min ABS-lampa lyser men läsaren säger "NO CODES". Fast vad jag läst här så bör den funka..kanske att mitt fel är lite speciellt..
av *pettson*
cub skrev:Jag köpte precis Biltemas läsare. Jag vet inte hur bra den funkar för min ABS-lampa lyser men läsaren säger "NO CODES". Fast vad jag läst här så bör den funka..kanske att mitt fel är lite speciellt..
ABS lampan tänds av flera anledningar än koder.
överspänning är en anledning
dålig kontakt bakom tändningslåset en annan
fel i elsystemet(kabelproblem) ytterligare en

Har läsaren läst och funnit no codes, ja då finns ju inga koder. Fungerar den inte ihop med bilen så blir det urläsningsfel och du får inte kontakt med bilen.
Köra EX90 med släp

Jag körde ett ordentligt stort släp med […]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Sådana här meddelanden dyker det upp v&[…]

Eftermontera kupevärmare

Frågeställaren hade årsmodell 201[…]

Nästa elbil från Volvo?

På senaste bilden (där man ser ex60 […]