Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo850GLE93
Hej
Har en Volvo 850 T5 -94 med 2,3L motorn och Manuell låda.
Då den inre drivknuten har hoppat isär så är det enklare att skaffa en ny drivaxel än att sitta och pilla ihop kulorna och drevet i knuten.

Så nu frågar jag vad är det för skillnad på 850axlarna, Om det är någon skillnad?

har även en 850 GLE -93 stående och en 850 GLT -93 stående. Passar möjligen någon av dessa axlarna till min T5a?

Det är MANUELLA lådor i alla tre.
Samt att alla tre är Bensinare.
Användarvisningsbild
av buddha88
850 GLE:n passar inte, men GLT:n e ja inte helt hundra på om de passar... eftersom du har bilarna hemma, så e de ju inte så svårt o plocka bort dom o kolla...
Nej det är inte så svårt att kolla det, 1 mutter och 2 bult som behöver lossas. Men det är frågan för om inget tar skada om GLT axeln är för liten in i lådan?! För det är mest det jag funderar på. Sen mot hjulet tror jag det är samma är inte riktigt säker där.
Vad menar du med utformningen ? du menar grovlek?, Samt ytter splinsen? Mot den yttre drivknuten? Axeln?

Så jag skulle utan problem kunna montera dit en av ovanstående axlar för att jämt komma till VOLVO alt skroten?
Eftermontera kupevärmare

Frågeställaren hade årsmodell 201[…]

Nästa elbil från Volvo?

På senaste bilden (där man ser ex60 […]

Bifogar ett schema med färgkoder för kab[…]