Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rotsom
Hej alla mekargurus.

Min 850 -96 är i desperat behov av ett utbyte av vänster drivknut.
Jag har surfat omkring för att hitta en bra och billig knut att köpa och har nu hittat två aspiranter.

En från skruvat.se och en från biltema.
Den från skruvat kostar 1 395:- och den från biltema går på 699:-

Skruvat har en för 825:- men den ska enligt dom vara till bil med turbo. känns konstigt att turbomodellen är så mycket billigare.

Skuvat: http://www.skruvat.se/Yttre-Drivknut-P13599.aspx
Biltema: http://biltema.se/Bil---MC/Kraftoverfor ... NUT-VOLVO/

Det skiljer en del i pris mellan dom två. Vist får man lite fett och damasker från skruvat...

Är det någon som har erfarenhet av köp ev drivknut eller har information om dessa är något att ha? ??:-/

MVH Robert
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Den du tittade på har ABS-ring det ät det som gör att den kostar mer, har du ABS-ring på din gamla drivknut?

Mvh GK
Senast redigerad av 1 Severin, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Onödig citering
Användarvisningsbild
av Carina
Har köpt 4 drivknutar från Biltema... där är allt med i kartongen.
På dom 2 bilarna jag satt dom på fanns inget attklaga på.
Men se till att du får rätt modell med det menar jag att du ska kontrolläsa art.nr på kartongen kontra hyllplanet... jag fick till Turbo första gången och kan säga att så mycket svordommar trodde jag inte att jag kunde...bilen hissad och grejerna var fel... :twisted:
av rotsom
Jo jag har ABS. Jag ringde till skruvat och frågade vilken jag skulle ha eftersom dom har två som verkar vara samma men med olika pris. Fick då svaret att jag skulle ha den dyrare eftersom jag inte har turbo!?

Ni som har köpt biltemas knutar, har ni haft haft ABS och ingen turbo?

Eftersom biltema inte finns i Umeå där jag bor så ska jag få den köpt ev en vän. Jag vill inte stå där med allt ned plockat och märka att grejorna inte passar. Vill vara säker på att knuten passar.

Eller är biltemas av så dålig kvalitet att det inte är lönt att montera?
av Volvo_740_GLT
Kolla först och främst om du har dom tunna eller tjocka drivaxlarna. Jag köpte en drivknut till min 855:a men när jag skulle montera den så mäkte jag att drivaxlarna var bytta till turboaxlarna. Så kolla det först så du inte står där med en lång näsa.
Jag har en drivknut till den tunna drivaxeln helt ny som jag kan sälja för 400 kr
av ChristerP
Jag köpte från biltema till min 855:a. Kört ca 2000 - 2500 mil utan bekymmer. Inte turbo men ABS. Allt med i kartongen. :D
Elpriset

Idag fick jag uppgifter från min elnäts[…]

Hydroscand ? /Thomas

Du har rätt i det, Men jag har i alla fall sv[…]

Vdash

Säger som Martin, man gör det på[…]