Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan
har tänkt införskaffa prylar så att jag kan läsa ut felkoder ur min V70 2.4T -00 (gamla karossen motortyp B5244T). Vad ska man satsa på???
Har fått för mig att man bytt till nått nyare system kring årsmodel 2000 (kanske bara på V70N?).
Jag vill gärna kunna läsa ut felkoder ur alla ECUer.

Liten dosa typ Biltema eller interfacekabel+PC-mjukvara?

Interface-kabel: USB eller serieport?

Alla tips, förslag och synpunkter är välkomna!

Lasse
Kollade deras hemsida. De har en "tillsats" till trimutrustningen (PPC) som man kan läsa felkoder med. Hmm trimma bilen vill jag ju inte. Kollar med lokala återförsäljaren imorgon!

Såg också i en annan tråd (verkar vara populärt ämne här) att PPC bara fungerar från 2001 och framåt på V70. Nån som har erfarenhet av gamla-gamla karossen och PPC?
Vi har en V70-00 gamla karossen med B5244S2 motor. Vol-fcr funkar till att läsa felkoder ur ECC:n och Imobilizern och biltemas gula läsare funkar till motorstyrningen. Är också intresserade av vad BSR:s nya läsare kommer klara, jag var i kontakt med BSR i Maj och då skulle nya läsaren komma inom ett par månader (den man kan köpa separat utan trim), så det borde vara på gång snart.
Elpriset

Idag fick jag uppgifter från min elnäts[…]

Hydroscand ? /Thomas

Du har rätt i det, Men jag har i alla fall sv[…]

Vdash

Säger som Martin, man gör det på[…]