Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av trekkker
Hej allesammans!

Har ett problem med min volvo 850 glt -93. Grejen är den att fläkten dog till en början som jag bytte ut till en ny och installerade. Fläkten fungerar alltså. Problemet är dock det att det kommer inte ut någon luft ur fläktsystemet (eller endast ytterst lite puttrar ut). Jag har även kollat om det är något spjäll som hindrar luften från att komma fram, men samtliga som jag hittat fungerar.

Jag har kollat säkringar och de är hela. Det finns inte heller något skräp i vägen så fläkten inte får luft.

Någon som har en tanke om vad det kan vara? Har jag missat nå spjäll? Fråga gärna om något är oklart.

//En som är jäkligt trött på att åka med "igen-immade" rutor.
av egerskog
trekkker skrev:
Det finns inte heller något skräp i vägen så fläkten inte får luft.

med skräp inkluderar du kupe filtret (om det är monterat)
av Kermithboy
Hej.

HUR har du kollat att spjällen funkar? Har du tagit bort respektive spjällmotor å vridit på själva tappen som sticker ut ur spjället så du känner att spjället rör på sig? Jag har nämligen haft ett jävla meck med samma symptom i min 850 glt 97a.

Va bla en spjällmotor som slutade funka ibland. Men det största felet var att en "tapp" från ena spjället hade spruckit så spjällmotorns lilla "pinne" rappade över i "tappen". Drog en liten slangklämma runt "tappen" å vips så funka det som nytt:) Det va de spjället sitter precis till höger om stereon. Lycka till
Elpriset

Idag fick jag uppgifter från min elnäts[…]

Hydroscand ? /Thomas

Du har rätt i det, Men jag har i alla fall sv[…]

Vdash

Säger som Martin, man gör det på[…]