Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jocke S. skrev:Vilken färg har du på den främre sondens kontakt?

Oj, Den är antingen svart eller grå. Tror den är svart och den bakre sondens är grå. För när vi skulle skifta kontakter så såg vi att det blev grått i svart och tvärtom.
Någon behöver kontrollera kablarna mellan sond-kontakt och styrenhetens kontakt.
Jag skulle dessutom reklamera arbetet p.g.a. att felet inte är avhjälpt. Men dom kan ju inte BARA titta på felkoden och byta delar därefter. :|
Klar inte verkstaden att göra en felsökning utan att btitta på en kod, så är det dags att byta verkstad (eller i varje fall mekaniker).
Jocke S. skrev:Någon behöver kontrollera kablarna mellan sond-kontakt och styrenhetens kontakt.
Jag skulle dessutom reklamera arbetet p.g.a. att felet inte är avhjälpt. Men dom kan ju inte BARA titta på felkoden och byta delar därefter. :|
Klar inte verkstaden att göra en felsökning utan att btitta på en kod, så är det dags att byta verkstad (eller i varje fall mekaniker).
Har jag rätt att reklamera arbetet?

Han pratar nu om att det kan vara fel på databoxen??
Ska nog testa byta mekaniker.
revahl skrev:
Jocke S. skrev:Någon behöver kontrollera kablarna mellan sond-kontakt och styrenhetens kontakt.
Har jag rätt att reklamera arbetet?

Han pratar nu om att det kan vara fel på databoxen??
Ska nog testa byta mekaniker.
Låter som en seriös mekaniker... :-O) :roll:

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]