Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av werty
Hej!
Vad tycker ni om Biltema´s oljor? Min bil har gått nästan 40 tusen mil :) och man ska ju byta ofta på en turbo så jag tänkte att Biltemas oljor kanske inte är så dumma i alla fall.Eller har jag helt fel.
av *pettson*
werty skrev:Hej!
Vad tycker ni om Biltema´s oljor? Min bil har gått nästan 40 tusen mil :) och man ska ju byta ofta på en turbo så jag tänkte att Biltemas oljor kanske inte är så dumma i alla fall.Eller har jag helt fel.
sök om oljor i forumet..
Användarvisningsbild
av nolimits
Personligen lever jag kvar i tiden när Biltemas produkter var allt annat än synonyma med bra kvalitet.Man ska ju vara rädd om sin bil även om man inte kör på en finare märkesolja men Biltemas olja, njaaaa då står jag nog över.
av kottskrapa
é inte biltemas olja statoil som ligger lite utanför deras spec? eller jag har fått helt fel information
Användarvisningsbild
av ketto
Ja kör me Biltemas, fungerar alldeles utmärkt! 5W40
av *pettson*
nolimits skrev:Personligen lever jag kvar i tiden när Biltemas produkter var allt annat än synonyma med bra kvalitet.Man ska ju vara rädd om sin bil även om man inte kör på en finare märkesolja men Biltemas olja, njaaaa då står jag nog över.
Var och en gör som man vill.

Personligen så kör jag aldrig någonsin med Mobil1 trots att jag kan handla den för en spottstyver. Detta eftersom dom var dom som gjort världens största oljebluff och dessutom åkte dit på det ordentligt, och sen låtsas man som ingenting. Man sålde delsyntet som helsyntet. Kunderna TRODDE dom köpt helsyntet. För det var vad man fick fram på flaskan när man läste på framsidan. Sanningen var den att etiketten gick runtom flaskan och man skulle börja läsa på baksidan. Sammanfattningen på en lång text blev då... oljan VAR SOM HELSYNTET.
Mercedes bland annat stämde dom på höga miljondollarbelopp för skadade bilar osv. Mobil 1 förlorade stort..
Ett oljebolag som beter sej så mot sina kunder och tror man kommer undan med det är långt värre än det mesta..
Trots detta sviniga tilltag på det glada 70 talet så är man idag ett *high brand* märke som alla vill ha.

Läser man lite ute i vida världen om våra olika märken så inser man att det är nog bara här i lilla *sweden* som man inte förstår att gå efter specifikationer och inte namn. För ute i vida världen har man just insett att man betalar för dom finaste basoljor, som nu faktiskt inte dom stora kedjorna längre har ingår i sina oljor.
Mobil 1 stämde Castrol för att man kallade sin olja för *den enda helsyntetoljan* Naturligtvis förlorade man rejält stort. Som tack ändrade man också sina oljor. Man menade att kom castrol undan med detta, ja då kan dom med göra likadant. På den vägen är det, allt ur detta tjafs har inte kommit till norden som tur är då vi har mycket strängare krav på våra oljespecar. Men det är bara två som beter sej som två små barn i sandlådan och som dessutom nu börjar rikta blickarna hit med sina fejkdunkar.. Mobil1 och Castrol. Och ingen av dom kommer in i min bil..
AdBlue dosering

Hej! Hur fick du bukt med problemet? Har få[…]

Det sa de till mig på verkstan också a[…]

Fick följande svar från supporten, I f[…]

Jag beställde från Bilbolaget i Kalix d[…]