Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av macaw64
Satte på ett par bakstötdämpare till en 855:a som jag hade köpt på Biltema. Jag frågade extra om dom som
jag köpte på Biltema verkligen passar till min bil och det gjorde de sa dom på Biltema. Jag satte på de och
då lutar bilen bakåt..... Ringde till Biltema och dom sa att de ska passa. Ingen förklarning varför bilen "lutar"
bakåt. Tröttnade på skiten och beställde nya på Volvo.... Har någon annan råkat ut för samma sak som jag?
av *pettson*
Nej.. och inte lär vi hitta nån förklaring om du inte berättar vilken bil du har? För det är väl inte så illa att du hade loadlevelers och köpte stötdämpare, då lär bilen luta bakåt varesej du monterat biltemas eller volvos.
Användarvisningsbild
av Nexus
bilens höjd har ju inget med stötdämparna göra det är fjärdarna som håller uppe bilen....
av *pettson*
Grammse skrev:bilens höjd har ju inget med stötdämparna göra det är fjärdarna som håller uppe bilen....
om man inte ersätter loadlevelers med stötdämpare :-)-) Då orkar ju inte fjädrarna som är på plats att hålla bilen uppe..
av DBS
Jag bytte till förstärkta fjädrar och gasdämpare bak på vår 854 från -96 förra veckan och delarna köptes på Biltema. Den lutar inte bakåt utan blev hög och fin i bak. :)
B230fk saknar kraft

Känns det som att den saknar effekt när […]

Laddningslucka

Testa med att trycka på central lås/l&[…]

Det är inte bimetall utan en skivformad PTC-s[…]

TommyP86, fick du till Neutral genom att sätt[…]