Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av s60t501
Hej,jag tog all underifrån,remmen behövs inte lossas,skruva inte för mycket åt gången på m5 skruvarna,böjer sig lätt,fick lossa mitt tre ggr,blev fel spel och en ggn så rammlade ett shims bort,men har funkat klockrent nu i två år...
av awelon
Ingen remm nu heller alltså. Detta blir bättre o bättre :) Tror jag skall göra ett försök idag. Spanade ner i motorummet i gårkväll dock.. där är jääkligt trångt. Svårt o se var mans kall skruva in M5 muttrnarna om man inte redan vet det :S
av awelon
SÅ! Nu är ac'n schimsad och ihopmonterad.. fått de 4 bultarna på plats med, men spänna dem får vänta tills imorgon. Är rätt mörkt och börjar bli kallt o fuktigt för en som ligger ute på backen o meckar mitt i natten :P Men jag skall iväg imorgon förmiddag så måste bli färdig tills dess. Allt har gått bra, men jäklar va trångt det var att låssa kompressorn! Åtminstonde att få plats med verktygen.. sista fick jag upp genom att få på en fast nyckel och dra ett snöre igenom ner under bilen så kunde jag dra i snöret o på så vis lossa den. Alla sätt är bra utom de dåliga eller ? ;)
av Lillmossa
Jag har samma problem som du beskrivit och behöver troligen göra samma grej. Problemet är att jag inte fixar det själv, det är jag säker på. Finns det någon i Karlstad-trakten som kan tänka sig att hjälpa mig med detta?

Hej! Min 740 låter lite mysko när den &[…]

D4 VEA dricker olja

Bilen går bra. Dessvärre har vänst[…]

Hej! Min 740 låter lite mysko när den &[…]

Injektorer

Carbclean är riktigt arga saker, löser u[…]