Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

tja då är det dags o be om eran hjälp igen...

har då en volvo v70 2,5t 98 och mitt problem är följande vid jämn gas i låga hastigheter ca 40-60 km/h så smårycker bilen hela tiden det är det ena problemet.
Det andra är att turbon inte laddar som den ska utan ibland går den som den ska o ibland känns den slö och orkeslös
som exempel om man ligger på tvåans växel o ger full gas så kan den vara riktigt seg men rätt vad det är vid 4-5000 rpm så känns det som något släpper o allt laddtryck kommer o den går som den ska men nästa gång man gasar på så händer inget alls.
Den ryker inte o det hörs inget vinande ljud från turbon så den verkar inte vara slut.

så nu hoppas jag på eran hjälp
Användarvisningsbild
av Nexus
är några tänddelar bytta? rotor lock kablar stift? bränsle filter bytt? min gick och småryckte och det blev bättre efter filter byte.
laddproblemat kan ju vara magnetventilen som spökar? är bilen orginal?
har inte haft bilen så länge o service boken var fullstämplad så trodde i min enfald att den var välservad. lyfte bort fördelaren idag o insåg ganska snabbt att förra ägaren förmodligen köpt sig en egen stämpel o stämplat för glatta livet för det fördelarlocket lär ha gått typ 15000 mil som sitter i så det blir att införskaffa sig nya t-stift,rotor o fördelarlock (o eventuellt ett samtal till förra ägaren o tala om vad jag tycker om klåpare).

jag var oxo inne på magnetventilen men vet inte om det är ett vanligt fel.

IMG_1765.jpeg IMG_1779.jpeg IMG_1766.jpeg I[…]

Har du bytt givare eller kalibrera gamla?

Powershiften är felkonstruerad på alla […]

V60 - funktionsfel: strålkastare

Kan svara mej själv nu.. Jag var på Vol[…]