- lör 10 apr 2010, 20:57
Min bil vägrar starta idag. Den har startat som en klocka sen jag köpte den. Bortsett från en gång då jag av någon anledning gasade samtidigt och den blev sur.
Har tyckt att tomgången på den låtit lite konstigt sista tiden. Lite oljämn på nåt vis.
När jag vrider nycklen så hör man att den försöker "tända" men inte gör det. Så jag gissar att det är nåt med bensinen?
Har inte kunnat fulltanka den som vanlig, men det ska vara mer än 10 liter i den och färddatorn står att man kan köra 14 mil till.
Det är en automat så jag kan inte rulla igång den och inte heller bogsera...
Min bror pratade om igentäppt bensinfilter och luft i systemet?
För hade det varit tändstiften, borde de väl inte sluta direkt??
Hur ska jag göra?
Batteriet börja sacka nu så jag vill inte försöka mer just nu. Får lite mer bensin i den imorgon. Men går den inte igång så måste jag ju flytta den dit jag/andra kan fixa med den.
Om det är bensinfilter hur byter man det och var sitter det?
Finns det nått annat som kan ge en oljämn tomgång och problem att starta?
Behöver ju en bil då jag annars är strandad i skogen... :???:

Har tyckt att tomgången på den låtit lite konstigt sista tiden. Lite oljämn på nåt vis.
När jag vrider nycklen så hör man att den försöker "tända" men inte gör det. Så jag gissar att det är nåt med bensinen?
Har inte kunnat fulltanka den som vanlig, men det ska vara mer än 10 liter i den och färddatorn står att man kan köra 14 mil till.
Det är en automat så jag kan inte rulla igång den och inte heller bogsera...
Min bror pratade om igentäppt bensinfilter och luft i systemet?
För hade det varit tändstiften, borde de väl inte sluta direkt??
Hur ska jag göra?
Batteriet börja sacka nu så jag vill inte försöka mer just nu. Får lite mer bensin i den imorgon. Men går den inte igång så måste jag ju flytta den dit jag/andra kan fixa med den.
Om det är bensinfilter hur byter man det och var sitter det?
Finns det nått annat som kan ge en oljämn tomgång och problem att starta?
Behöver ju en bil då jag annars är strandad i skogen... :???:
/Elisa
Volvo 850 glt (-94)
Volvo 850 glt (-94)