Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av adenia
Hej!
Har en 855a 96a som e inköpt för en mån sedan och som bara e problem med redan!
Det började med att den luktade glykol som tusan och immade igen höger sida inne på rutorna.
Kollade sedan under mattorna och då var det blött under förarsidan och efter att ha kollat här på forumet så kan det nog va värmepaketet som gett sig antar jag?
MEN bilen beter sig nu helt plötsligt superkonstigt då den plötsligt bara stannar direkt men sedan startar igen??
Och det kommer även mkt kondens eller ngt i avgasröret samt att motoroljan blivit aningens typ missfärgad som om det skulle va vatten i den men ändå så ytterst lite!!

Hoppas att det e ngn vänlig själ som har ett bra tips om vad detta kan vara eller e det bara att lämmna i bilen?
Hur får jag ut värmepaketet? eller kan jag koppla ihop slangarna i motorrummet och riva ut vid ett senare tillfälle??
Detta var inte så kul faktiskt ??:-/
av palmhall1979
det låter som du både har ett trasigt värmepaket och ev en trasig topplockspackning det är dock inte ovanligt att det blir lite grått o geggigt på oljestickan utan det brukar uppkomma om man kör mkt korta sträckor.
Men det ska ju inte vara grått o dant under påfyllningslocket.
värmepaketet är inte speciellt krångligt att byta det sitter bakom mittkonsollen ta bort plastkåpan under ratten så ser du det. (tror det finns en guide med bilder på hur man gör här på forumet någonstans) utan det som tar tid är att få bilen torr under mattorna.

lycka till
2011 D2 man ryckig gång

Tog av och rengjorde egr-ventilen idag. Voil&agrav[…]

Trasig taklucka

Du kan ju täta med svart silikon tätning[…]

Volvo 440 Överhettar

..Ny termostat samt fyllt på vatten Hj&a[…]

Algerna har inte kommit till pumpen. De borde fast[…]