Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NiklasO
christoffer5 skrev:tusen tack!

En sista fråga nu bara

Hur ska jag göra om jag vill kolla om min nuvarande fläkt inte är trasig? ska ja koppla den till batteri eller hur gör jag då?
Japp. Jag kopplade min fläkt till ett 12-volts batteri från en skruvdragare så slapp jag hålla på och peta med bilbatteriet. Min gamla fläkt fungerade .. typ. Jag kunde rucka på axeln väldigt mycket för hand så det var bara att byta. Akta fingrarna om du testar fläkten utanför bilen. Om den fungerar så blir det en jäkla fart.
Nu har jag tagit isär fläkten och kollat med ett 12V batteri, men det var inget liv i den fläkten.. Sedan kollade jag även filtret om det var bomtätt men det blåste allt igenom utan problem

Kan det vara så att fläkten har gjort sitt med åren eller kan de bero på något annat som har gjort att den har gått sönder för jag har ingen lust att köpa en ny fläkt och sen ska den också gå sönder
av NiklasO
christoffer5 skrev:Nu har jag tagit isär fläkten och kollat med ett 12V batteri, men det var inget liv i den fläkten.. Sedan kollade jag även filtret om det var bomtätt men det blåste allt igenom utan problem

Kan det vara så att fläkten har gjort sitt med åren eller kan de bero på något annat som har gjort att den har gått sönder för jag har ingen lust att köpa en ny fläkt och sen ska den också gå sönder
Den har troligen gjort sitt med åren. :)
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw