Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, behöver snabba svar då ja skruvar i skrivande stund och behöver bli klar snabbt,
Skulle rengöra vevhusventilation efter pettssons anvisningar, har skruvat bort allt å så, men de var inge smuts i hålen in i blocket när man tar bort oljefällan, men ja tänkte byta slangarna ändå, då upptäckte ja att de slangarna som går parallellt med insuget och går bakom motorn var skarvade en gång, och den "lilla" slangen i samma paket var pluggad med en skruv? Den lilla slangen sitter ju i gaveln på insuget men hur ska den sitta i andra änden? den grövre slangen som går ifrån oljefällan och vidare satt ansluten i ett stort rör, där var de däremot helt igenslaggat, hur rengör man de och va är de för nått? är lite nybörjare med å skruva i 850 motorer. bilen ja har är en 855 t5 2.0

Vore tacksam för jätte snabba svar då ja behöver bli klar ikväll me biljäveln :D
nej men de är inge fel på oljefällan eller hålen in i blocket bakom den, de var helt rena, utan de var en givare som sitter på luftröret från luftfilter burken ner till turbohuset, där var de mycke slagg, och de är även där mitt problem är, för slangen från oljefällan till toppen på den givare som sitter i de luft röret vet ja hur den ska sitta, men de är även en "liten" slang med i samma paket, som sitter ansluten i gaveln på insugs röret men vart fan ska andra änden sitta? om man monterar slangpaketet rätt så ligger den bara där breve den andra jämt ovanför turbon ungeför vid wastegate klockan eller va de är, men de finns en liten ingång till på den givaren ja pratar om, men slangen passar inte i storlek där verkar de som, behöver verkligen svar på den frågan snarast om nån kan vara snäll å hjälpa mig :roll:
av *pettson*
givaren som det pratas om är ett förvärmningselement till vevhusventilationen. Tunna slangen ska alltså ansluta på den. Sen gå antingen bak mot gaveln på insuget (om det är den modellen på insug) eller via en slinga under tändstiftskåpan till vacumtornet. (om det är en sån modell) eller bara raka vägen till insugets vacumtorn.
tack för svaren :D
sätte slangen på den förfärmningsgivare, men efter ja rengjorde den givaren så tycker ja bilen drar mycke mindre bensin, förr så låg snitt förbrukningen på ca 1.27 liter/mil men nu efter å ha kört inte allt för långt så ligger snittet på 1.08liter/mil , är ja helt ute å cyklar eller kan de bero på att de var helt tätt vid den givaren? =)
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw