- lör 27 feb 2010, 14:59
#383579
[img]http//spj4hd.png[/img]
If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986
Tycker fortfarande att min V70 1998 känns stötig och har vibrationer kvar i ratten.
Ändå har jag bytt mer eller mindre alla framvagnsdetaljer och mycket i bakvagnen. Fjäder och dämparbytet tog bort det mesta.
Har börjat kolla på motorfästena/kuddarna. Framförallt så har jag tittat på det högra motorfästet som sitter precis innanför plastskärmen.
Hur skall denna vara när den är hel? Kunde inte riktigt förstå hur den är när den är ny.
Vi kunde röra hela motorn(inte jätte mycket men man såg det väldigt lätt) genom att trycka lite på motorfästet/kudden.
Gummit sitter inte fast i botten på metallfästet, ser ut att glappa lite där. Skall gummit vara fastvulkat i metallen i nederkant eller skall den vara lite lös där? I övrigt såg fästet ganska bra ut, såg inga sprickor eller dyligt.
//Kensy
Ändå har jag bytt mer eller mindre alla framvagnsdetaljer och mycket i bakvagnen. Fjäder och dämparbytet tog bort det mesta.
Har börjat kolla på motorfästena/kuddarna. Framförallt så har jag tittat på det högra motorfästet som sitter precis innanför plastskärmen.
Hur skall denna vara när den är hel? Kunde inte riktigt förstå hur den är när den är ny.
Vi kunde röra hela motorn(inte jätte mycket men man såg det väldigt lätt) genom att trycka lite på motorfästet/kudden.
Gummit sitter inte fast i botten på metallfästet, ser ut att glappa lite där. Skall gummit vara fastvulkat i metallen i nederkant eller skall den vara lite lös där? I övrigt såg fästet ganska bra ut, såg inga sprickor eller dyligt.
//Kensy


If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986