Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JohanWallmark
Hej

jag har en 855 2,5 se från 95.
Min bil kom med någon form av varningsljud som jag inte hört tidigare.
Ljudet är ett pip som skulle kunna vara en varning för att det tex är minusgrader
ute som man skulle kunna få när man startar bilen. Bara att det fortsatte pipa med viss
regelbundenhet typ pip -en minut- pip -fem minuter- pip. Hela vägen hem från
landet en timmes bilresa, jag höll på att bli helt vansinnig.
Ingen varningslampa i instrumentpanelen lös, läste i instruktionsboken men icke.

Är det någon som vet vad den varnar för?

Vänligen,

Johan
av Georg
I min förra Volvo så pep det från radion när man kom in i ett område med dålig mottagning. Det var någon slags varning eller inteferens som sa till att stereofunktionen gick ner till mono eller något sådant. Fattade inte heller vad det var, men hittade förklaringen i radiomanualen som Du kanske har eller är inbakad i vanliga manualen.

Georg

PS Hittade min gamla radiomanual i cyberspacen - http://www.240.se/install/bruks-mts.pdf -. Där finns det omnämnt "Stereosmättar" som jag tror gav upphov till de där pipen. Jag satt också och kliade mig i huvudet och undra vad det va. Slå av radion nästa gång det piper och hör (inte) om det försvinner DS
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Jag har TP funktion på radion, när det inte finns någon mottagning för trafikmeddelanden så börjar det tjuta utav bara den. Gissa om man hoppar till :roll:
av JohanWallmark
Georg skrev:I min förra Volvo så pep det från radion när man kom in i ett område med dålig mottagning. Det var någon slags varning eller inteferens som sa till att stereofunktionen gick ner till mono eller något sådant. Fattade inte heller vad det var, men hittade förklaringen i radiomanualen som Du kanske har eller är inbakad i vanliga manualen.

Georg

PS Hittade min gamla radiomanual i cyberspacen - http://www.240.se/install/bruks-mts.pdf -. Där finns det omnämnt "Stereosmättar" som jag tror gav upphov till de där pipen. Jag satt också och kliade mig i huvudet och undra vad det va. Slå av radion nästa gång det piper och hör (inte) om det försvinner DS
Tror att detta skulle kunna vara svaret, uppdaterar när jag vet mer... tack!
av JohanWallmark
taxi skrev:Ingen personsökare eller mobiltelefon som ligger i baksätet? Och döm inte ut mitt svar nu för det hände mig! :)
Tack men att dömma av pipets frekvens och att jag inte hört det tidigare känns det inte rimligt, men tack ändå!
Jag uppdaterar när jag kommit på vad det irriterande pipet kommer ifrån.
av JohanWallmark
~Kalle~ skrev:Jag har TP funktion på radion, när det inte finns någon mottagning för trafikmeddelanden så börjar det tjuta utav bara den. Gissa om man hoppar till :roll:
Ska kolla detta nu har jag en teori om vad orsaken till detta skulle kunna vara Tack!
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw