Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av X1
Hej! Jag har en 855 med automatlåda. JAg har fått det fina problemet att vid låga varv och under 30km/h så hugger bilen vid gaspådrag!!.

Känns som om den inte "kuggar" rätt. Jag kan ge lite konstant gas hela tiden och undvika detta. Däremot så finns inte detta vid gaspådrag i högre hastigheter.. Kan det vara lådan eller bränsletillförsel? :cry:

Finns det ngn som har en aning om vad det kan vara för ngt?.

Hoppas på hjälp :lol:
av Perra N
Är oljan bytt? Hur ser den ut? Är den brunsvart och luktar illa, är det seriöst läge, byt oljan snarast i så fall.
Användarvisningsbild
av X1
Nej jag har nog inte bytt oljan till lådan på ett tag.! Vad är det isåfall som
kan vara kasst om den är brunssvart och luktar illa?

Eftersom jag tillhör den kategorin som har tummen lååångt uppstoppad i tarmkanalen :oops: ; så undrar jag hur jag skall göra för att tömma oljan i lådan.
av Perra N
Oljan ska vara röd till färgen, och lukta ATF-olja (svag ganska ok oljelukt) och inte död råtta (bränd skunk kanske bättre).
Under bilen snett bakom drivaxelns utgång på vänster sida sitter avtappningspluggen. Sen fyller du på genom påfyllningsröret. Är oljan riktigt äcklig, upprepa bytet efter en kort körning. Man får nämligen ine ut allt vid dränering genom oljepluggen, för en hel del stannar i momentomvandlaren och ventilpaketet.
Användarvisningsbild
av X1
:) Kollar detta omg....
Användarvisningsbild
av targa
X1 skrev::) Kollar detta omg....
koppla ur antispinen om du har det.

Finns ingen hydralik i spegeln.

Funktionen heter "Double Lock" och aktiv[…]

Frågan är inte vad jag har gjort fö[…]

Min D5 2012 fick stadigt ökande förbrukn[…]