Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Severin
oktan skrev:Du kan också prova att plocka bort vänster blinkers, dra den rakt ut samt sen häkta av kroken, sen kan du ta bort blinkersen helt.
Vilken krok?
av Redlös
magnusd skrev:Missar jag nått här? Är det inte bara att ladda, alternativt byta batteri?
Och hur kommer man åt spaken till huvlåset när bilen är låst?
Användarvisningsbild
av Severin
Redlös skrev:
magnusd skrev:Missar jag nått här? Är det inte bara att ladda, alternativt byta batteri?
Och hur kommer man åt spaken till huvlåset när bilen är låst?
Man låser upp bilen med nyckeln och öppnar huven så :wink:

Nämen låset är mekaniskt men går det inte så är det säkert för att man aldrig eller mycket sällan har öppnat med nyckel och således så kärvar låset
Användarvisningsbild
av zingo
Gjorde för skoj skull ett test (med huven öppen såklart ;) )
Om jag låser bilen med fjärren och väntar tills det klickar till i dörrarna (ca 20 sek efter låsning) och sedan gör den strömlös så kan jag inte öppna med nyckeln...
Om jag däremot låser med nyckeln och sedan gör den strömlös så kan jag utan problem låsa upp med nyckeln, så om jag förstår det rätt så är det något i min låskista som inte fungerar tillfredställande om den beter sig på detta sätt!??
Har dock den äldre varianten av -99 års modell så jag har fortfarande ett lås i luckan bak, kollade även funktionen på detta och här går det fint att låsa upp med nyckel i alla lägen (fjärrlåst utan ström o.s.v.)
Skall kika lite i nån verkstadshandbok och se om jag kan klura ut vad det är som "låser sig" så jag inte kan använda nyckeln vid strömlöst efter fjärr....eller någon annan kanske vet vad det är och hur man löser det!?

Någon annan som känner sig manad att göra ett test (glöm inte att kolla efter stereo kod o.s.v först :roll: )

Z
av Redlös
zingo skrev:Gjorde för skoj skull ett test (med huven öppen såklart ;) )
Om jag låser bilen med fjärren och väntar tills det klickar till i dörrarna (ca 20 sek efter låsning) och sedan gör den strömlös så kan jag inte öppna med nyckeln...
Om jag däremot låser med nyckeln och sedan gör den strömlös så kan jag utan problem låsa upp med nyckeln, så om jag förstår det rätt så är det något i min låskista som inte fungerar tillfredställande om den beter sig på detta sätt!??
Har dock den äldre varianten av -99 års modell så jag har fortfarande ett lås i luckan bak, kollade även funktionen på detta och här går det fint att låsa upp med nyckel i alla lägen (fjärrlåst utan ström o.s.v.)
Skall kika lite i nån verkstadshandbok och se om jag kan klura ut vad det är som "låser sig" så jag inte kan använda nyckeln vid strömlöst efter fjärr....eller någon annan kanske vet vad det är och hur man löser det!?

Någon annan som känner sig manad att göra ett test (glöm inte att kolla efter stereo kod o.s.v först :roll: )

Z
Min -98 beter sig precis likadant. Kan inte heller låsa upp med nyckel efter att det har klickat till efter ca 30 sek. Men har jag däremot låst med nyckel så kan jag låsa upp med nyckel när som helst. Och bakluckan går att låsa/låsa upp i alla lägen.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw