Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej allihop!
Jag har nyss köpt en 855 SE -96 aut. Fin bil, men som vanligt överraskas man av "småfel" första veckorna. Det senaste som har hänt är att ABS-lampan tänds, och då slutar Hastighetsmätaren och blinkersen att fungera!
Detta sker vid start, och håller i sej tills man stänger av. Ibland när man startar bilen så är lampan släckt, och allt fungerar som det ska. Detta händer ungefär varannan gång. Finns det någon som känner igen detta problem? Vad har jag för fel på bilen? Tacksam för all hjälp jag kan få..
MVH Danne.
Användarvisningsbild
av calle_g
Kanske kan vara samma problem som jag lider av ibland. Symptomen är ungefär desamma plus att inte halvljuset lyser och det händer mig var tionde start ungefär och beror på att tändningsnyckeln inte går tillbaks hela vägen. Prova att röra lite lätt på den nästa gång felet uppträder på din bil. Antaligen kommer det här problemet bli värre på min bil för det måste vara något i tändningslåset som inte mår bra men än så länge kan jag stå ut.
av jonix_69
Hade samma fel på min -95, bytte täningslåset (750.- på Bilia) tar ca 10 min och nu funkar allt igen (hela tiden).
Användarvisningsbild
av iriebob
Verkar som att jag måste skaffa ett nytt tändningslås. Ska pröva det. Hör av mej igen om det funkar! Tack så mycket för tipsen!
Någon som har nåt annat förslag på vad man kan göra för att bli av med problemet? MVH Danne..
AC & kylfläkt

Köpte en av Trodo som skickades med brunt oms[…]

Jaha, det är en större modell ser jag.[…]

Byte inre styrled

Var under bilen och skulle lokalisera min läc[…]

Bromsbekymmer

@Erik Å , Jag monterade faktiskt av oken fr[…]