Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Provade idag att läsa ut lite fel koder, inte för att bilen går illa eller för att den beter sig udda utan mest för skoj skull.

Stängde tändningen och satte i stiftet i A1 o på med tändningen igen men får inte upp något när jag tryckt på knappen.
Är det så att det som inte rör min bil genrerar "inga" koder? Har detta problem i flera av hålen.
Jag har manuellt vxlad bil och A1 är för automat om jag fattat det rätt.

Lyckades dock släcka service lampan och läsa ut ett fel ur ABS enheten utan att ABS lampan är tänd.
Är det så att man får felmeddelande fast man har åtgärdat felet men inte nollställt för ABS fungerar som den skall?
zymox skrev:Hej,

Provade idag att läsa ut lite fel koder, inte för att bilen går illa eller för att den beter sig udda utan mest för skoj skull.

Stängde tändningen och satte i stiftet i A1 o på med tändningen igen men får inte upp något när jag tryckt på knappen.
Är det så att det som inte rör min bil genrerar "inga" koder? Har detta problem i flera av hålen.
Jag har manuellt vxlad bil och A1 är för automat om jag fattat det rätt.

Lyckades dock släcka service lampan och läsa ut ett fel ur ABS enheten utan att ABS lampan är tänd.
Är det så att man får felmeddelande fast man har åtgärdat felet men inte nollställt för ABS fungerar som den skall?

Det är inte alla stift som är uppkopplade, beror lite på vad du har för utrustning i bilen.
Kika här för att se vad varje stift går till, och se sen vilka som är tomma i din felkodsläsare, ta en ficklampa så ser man lättare. -> http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=16&t=2941

Att inte ABS lampan lyser fastän du har en felkod kan bero på att felkoden är gammal och att ABS'en har gjort sitt självtest som den gör vid 30km/h och fått svar ifrån givare och därav lyser inte lampan och systemet fungerar.

Nollställ bara felkoden och läs av igen, visar den 1-1-1 så är det inga fel.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw

Polestar 5

Är Polestar 5 och ES90 samma bil under skale[…]