Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vrålvolvon
Hej!

När jag låser upp bilen så går alla dörrar att öppna utom vänster bakdörr. men man hör att centrallås motorerna går i alla dörrar. Då man rycker i handtaget i den vänstra bakdörren så går lås sprinten ner igen, men om man öppnar dörren innifrån så känner man att något tar i då man drar i öppnaren men den går upp, och då går den även att öppna utifrån tills man låser bilen igen. Vad kan vara fel?/trasigt, det blev så här i samband med att det yrsnöade i 2 dagar och sedan blev det -20 C kalt ...

tacksam för svar

MVH/Nicklas.
Användarvisningsbild
av sidhabo
Menar du att låsknappen inne i bilen går upp när du låser upp med central-låset. Och sen ner när du försöker öppna med handtaget ?
Användarvisningsbild
av vrålvolvon
sidhabo skrev:Menar du att låsknappen inne i bilen går upp när du låser upp med central-låset. Och sen ner när du försöker öppna med handtaget ?
Ja precis så är det...

jag tog upp dörrsidan för att se om jag såg något som var fel, men hittade inget märkbart men om man tar bort det vita plastskyddet som skyddar låsmekanismen på sidan av dörren så kan jag se där att axeln som håller i den vita gummibälgen går trögt, så låset hamnar i ett mellanläge... roligtvis så får jag vänta tills det blir mildare ute, är -17 nu och smörja upp det ordentligt då....

centrallås motorn går i alla dörrar så det måste ju vara den mekaniska biten som det felar på... kan något ha frusit kanske?

MVH/Nicklas.
Användarvisningsbild
av sidhabo
Köp låsolja. Inte 5-56 :shock: Om du har dörrsidan öppen. Duscha kopplet längst ner på knapp-stången. Samt där horisontella staget från låsknappen/stången slutar vid låskistan till vänster. + varför inte i nyckelhålet :)
Borde ju vara nåt mekaniskt .... + att det blivit lite trögare med kylan.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw