Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av heALer
Hej!
I min volvo 855 -97 så sitter det en färddator, just nu visar den klocka + ute temperatur. Men de finns inte
någon Info-knapp någonstans så man kan ändra? Om jag inte har fel så brukar den sitta bakom torkarspaken ungefär längst åt höger, om jag tar plastbiten där så finns de ingen kabel bakom, men dem två plastbitarna bredvid till höger så sitter de en kontakt bakom dem i vardera, liten iso-kontakt typ, gula, undrar va dem är till för? Kanske någon går till färddatorn? Dem verkar juh inte ha någon funktion iaf då dem bara sitter bakom en sån där slät plastbit.
av Mackansglt
Det är den sk. lilla färdatorn som du har. Sitter väl som standard i alla 850. Du får byta till en riktig färddator och
sätta dit en kabel med info knapp.
Brukar nog inte vara fördraget för info knapp.
Dom 2 lediga kontakterna kan väl vara för ex.vis Tracs och sollucka.

Jag har själv satt i en färdator i min 96:a 855 GLT. Dock så tog jag ett S/V 70 instrument.
Det ser mycket snyggare och modernare ut än 850 instrumentet. Det passar rakt av.
Användarvisningsbild
av ketto
färddator har egen knapp och kabel! Du har bara den vanliga med klocka och temp, ingen färddator med andra ord

Ja precis! Och visst är det väl kapslat[…]

Polestar 5

Är Polestar 5 och ES90 samma bil under skalet[…]

Trasig taklucka

Håller med, men det känns såd&aum[…]

Kanske turbon som jävlas då?