Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av heALer
Hej!
Är inte haj på detta, hoppas ni förstår vad jag menar iaf.
Delen på bilden som är markerad med en orange ring, de är den jag undrar över.
Den sitter bredvid kylaren där, antar att den suger in luft? Eftersom det bara är ett hål rakt in i slangen.
Om man följer den slangen lite högre upp, och under den slang som är markerad med rött, precis under den
så är de en skarv, den lossnar ibland, tror inte jag får dit den riktigt ordentligt då de är rätt trångt. Är de meningen att de ska vara en slangklämma där? Finns iaf ingen. Vad har de för funktion? Märker ingen skillnad om lossnat eller ej när jag kör, motorelektroniklampan tänds ibland, kan de ha något med det att göra? Har inte kollat någon felkod ännu, men ska göra de. Om jag tar bort batterikabel så kan de ta ett tag innan den börjar lysa igen.. kanske har nåt med luften o göra?
Bilen är en Volvo 850 GLT -97, dock ej min motor på bilden, hittade en annan på nätet, men ser ut så där..Bild
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Att det där röret halkar isär ppåverkar inget egentligen. Och att lampan tänds har med något annat att göra. såna där rör brukar inte sitta med nån klämma, så du får väl kanske fundera på lim eller liknande
av speeedo
heALer skrev:Hej!
Är inte haj på detta, hoppas ni förstår vad jag menar iaf.
Delen på bilden som är markerad med en orange ring, de är den jag undrar över.
Den sitter bredvid kylaren där, antar att den suger in luft? Eftersom det bara är ett hål rakt in i slangen.
Om man följer den slangen lite högre upp, och under den slang som är markerad med rött, precis under den
så är de en skarv, den lossnar ibland, tror inte jag får dit den riktigt ordentligt då de är rätt trångt. Är de meningen att de ska vara en slangklämma där? Finns iaf ingen. Vad har de för funktion? Märker ingen skillnad om lossnat eller ej när jag kör, motorelektroniklampan tänds ibland, kan de ha något med det att göra? Har inte kollat någon felkod ännu, men ska göra de. Om jag tar bort batterikabel så kan de ta ett tag innan den börjar lysa igen.. kanske har nåt med luften o göra?
Bilen är en Volvo 850 GLT -97, dock ej min motor på bilden, hittade en annan på nätet, men ser ut så där..Bild
Har en v70 och har samma problem. händer att den lossnar ibland men inget som är farligt, Ända skillnaden är att den tar sin luft ifrån själva motorrummet istället från utsidan om röret skulle varit där. Så röret har egentligen bara uppgiften att transportera kall luft till motorn istället för att den skall ta den varma luften under huven.
Kall luft inehåller ju mera syre och bättre för motorn.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw