Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 855T5
Har ett konstigt fenomen på min 855:a då servicelampan tänds då det blir minusgrader och släcks så fort det stiger över noll igen. Är det någon som har någon som helst aning om vad detta kan bero på.
Tacksam för svar ;)
Användarvisningsbild
av G-kraft
Hejsan

hur lång tid tar det för service lampan att slockna efter den har tänts på ?
vanligtvis på de lite nyare s70, mfl, så släcls service lampan av sig själv efter nån minut...

indikation på att nu är det dags för service...men ta bilen till volvo, brukar väl kosta ca 310:- för en kontroll....tror nog det är bäst....
av Burken
säker på att de inte bara e så att den e tänd när du startar och släcks efter ett tag.....
Användarvisningsbild
av G-kraft
Burken skrev:säker på att de inte bara e så att den e tänd när du startar och släcks efter ett tag.....
Jo det var det jag skrev, men det tar ca 1 min sedan släcks den igen...
Men det fanns ett sätt att nollställa den själv på egen hand, gjorde det en gång med min förra bil, volvo c70, kommer inte riktigt ihåg det var nåt med återställnings knappen på mätarhuset och tändnings låset...
av lardan
Det kan gå att släcka servicelampan om du tar bort skyddshuven till vänster om hastighetsmätaren. Sätt på tändningen och med lämpligt verktyg trycker in knappen. Stäng av tändningen. Detta kan gå på modeller från 93 - 97, Volvo 850 2,5
AC & kylfläkt

Köpte en av Trodo som skickades med brunt oms[…]

Jaha, det är en större modell ser jag.[…]

Byte inre styrled

Var under bilen och skulle lokalisera min läc[…]

Bromsbekymmer

@Erik Å , Jag monterade faktiskt av oken fr[…]