Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Det enda jag kan tillägga diskussionen ang. krut är att det luktar krut i bilen efter att de löst ut.

/Anders
Användarvisningsbild
av CarMan
Brainded skrev:Det enda jag kan tillägga diskussionen ang. krut är att det luktar krut i bilen efter att de löst ut.

/Anders
lukten kommer ifrån gasen. om det nu skulle finnas krut i själva tändaren, viket jag är tveksam till så är det så liten mängd att det inte kan lukta!
Användarvisningsbild
av Brainy
det luktade både krut och väldigt bränt, så pass bränt att jag trodde bilen brann.

du känner ju lukten från en vanlig encentare eller vad de där småsmällarna heter så varför skulle man inte kunna det med den från krockkudden?

/Anders
Användarvisningsbild
av Sparkz
Det är krut i tändaren, "squibben". Om man med "krut" menar något som brinner snabbt, innehåller eget syre och smäller om man stänger in det.

Jag ska prata med min bror (som jobbar på Autoliv) och se om han kan kolla upp exakt vad det är.
av MR.B
Jag kopplade ur min airbag på våran familje bil, nu e ju det en bmw då, på den skall det sitta ett motstånd som är på 2,2 ohm. Koppla bort batt. i minst 40 minuter så att det inte finns nå ström kvar alls i någon conding eller så. Och i den så satt bagen fast med 4 st insex skruvar, sen efter det så tog jag bagen upp till skroten... dom skulle skjuta den där sa dom iaf. men så gjorde jag iaf. för att som du säger så vill man inte ha en "bomb" brevid barnets huvud..

Mvh: Niklas
AC & kylfläkt

Köpte en av Trodo som skickades med brunt oms[…]

Jaha, det är en större modell ser jag.[…]

Byte inre styrled

Var under bilen och skulle lokalisera min läc[…]

Bromsbekymmer

@Erik Å , Jag monterade faktiskt av oken fr[…]