Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av 232Divers
95:as 855 glt
Stått ute hela natten och kopplade in den i motorvärmaren några timmar. var runt 8 grader kallt.
Skulle prova o starta o den tvärvägrade. Det som att den vill tända och motorn snurrar fortare o fortare ju mer man nöter sen när den är som på väg o starta så dör den.
Vad i hela friden kan det röra sig om?
Användarvisningsbild
av Folke89
Jag vet inget på rak arm... Har du kollat bränsletryck, hur tändstiften ser ut, får du gnista? Man måste ju börja någonstans.
Användarvisningsbild
av taxi
Min motor snurrade också fortare ju längre jag höll på, tappade liksom kompression, det var efter jag kört ut bilen från garaget bara, våra 850 har tydligen lätt för att sura ner sig... körde du en kort sträcka sist den fungerade? typ mindre än 5 minuter?
Användarvisningsbild
av 232Divers
taxi skrev:Min motor snurrade också fortare ju längre jag höll på, tappade liksom kompression, det var efter jag kört ut bilen från garaget bara, våra 850 har tydligen lätt för att sura ner sig... körde du en kort sträcka sist den fungerade? typ mindre än 5 minuter?

Jajemensan! Frugan tog o flyttade på bilen för att komma in med den andra, så det var mindre än 5 minuter.
Vad ska jag göra för att få igång rackarn?
Användarvisningsbild
av taxi
Kolla länken ovanför och berätta gärna hur det gick! finns mycket att söka på detta här i forumet, men det bästa är ju att det är gratis att åtgjärda plus lite oljerök som bonus! (röken försvinner snabbt :D )
Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]