Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kermithboy
Inget fel på stötdämparfästena "tyvärr". Känns inte som det finns så mycket i bakvagnen som kan låta så. Kan de vara ngn bussning som e dålig tro? Fler ideer? Mvh:Thomas
av *pettson*
Kermithboy skrev:Inget fel på stötdämparfästena "tyvärr". Känns inte som det finns så mycket i bakvagnen som kan låta så. Kan de vara ngn bussning som e dålig tro? Fler ideer? Mvh:Thomas
Kan ju vara så att det är dämparna i sej som är trötta och låter? Några har haft en trasig krängningshämmare bak.
av Kermithboy
*pettson* skrev:
Kermithboy skrev:Inget fel på stötdämparfästena "tyvärr". Känns inte som det finns så mycket i bakvagnen som kan låta så. Kan de vara ngn bussning som e dålig tro? Fler ideer? Mvh:Thomas
Kan ju vara så att det är dämparna i sej som är trötta och låter? Några har haft en trasig krängningshämmare bak.
Nu tror jag att jag löst problemet. Det va en bult till krängningshämmaren bak som satt LÖST(!!)
På höger sidan, mot höger bakdäck altså. Den övre bulten glappade så man fick in ett bågfilsblad mellan muttern och själva godset i krängningshämmaren. Och skruvskallen va dålig i kombination med att de va trångt å få dit ngt verktyg, så jag fick såga bort bulten och såga till en 13 mm ringnyckel så den passade ordentligt, tar ju emot golvet annars. Sen dit med en ny fin skruv och mutter från volvo, fick byta undre muttern åxå, fick lixom inte ut skruven ur hålet om man inte lossade den undre skruven åxå. Jag har läst i haynes att man inte ska återanvända dom muttrarna. Sen ut å provåkte å än så länge håller den tyst *peppar peppar*
Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]