- mån 28 dec 2009, 16:00
Hej Som jag har skrivigt tidigare har jag en 855 tdi -96 som jag inte kan få igång.
Multiremmen (ac servo mm) gick av när en löprulle skar i lagret och flög bort.
Har nu ersatts av nya grejer men bilen startar inte.
När detta hände dog bilen , har kollat kaminställning är ok ej kuggat, .
Bilen går med startgas(bara testat en gång. Får även fram bränsle till spridarna.
Jag vet inte om dieselpumpremmen har kuggat med tror ej att detta kan ha hänt.
Motor går runt som den ska med tänder inte, kompresion verkar mkt bra på alla cylindrarna.
Varför går den ej igång, att den dog av att multiremmen slets av kan jag inte förstå.
Har nu lagt ner åtskiliga timmar på denna bil och kommer ingenstans.
Jag behöver hjälp av er kunninga på detta forum om vad som kan ha hänt.
Finns det någon nollning på pumpremmssidan??? Vet att den ska ställas med klocka men inte riktigt hur??
Snälla är det någon som har tid att komma med ideer eller hjälp på något sätt vore jag er MKT tacksam.
Mvh Andreas
Multiremmen (ac servo mm) gick av när en löprulle skar i lagret och flög bort.
Har nu ersatts av nya grejer men bilen startar inte.
När detta hände dog bilen , har kollat kaminställning är ok ej kuggat, .
Bilen går med startgas(bara testat en gång. Får även fram bränsle till spridarna.
Jag vet inte om dieselpumpremmen har kuggat med tror ej att detta kan ha hänt.
Motor går runt som den ska med tänder inte, kompresion verkar mkt bra på alla cylindrarna.
Varför går den ej igång, att den dog av att multiremmen slets av kan jag inte förstå.
Har nu lagt ner åtskiliga timmar på denna bil och kommer ingenstans.
Jag behöver hjälp av er kunninga på detta forum om vad som kan ha hänt.
Finns det någon nollning på pumpremmssidan??? Vet att den ska ställas med klocka men inte riktigt hur??
Snälla är det någon som har tid att komma med ideer eller hjälp på något sätt vore jag er MKT tacksam.
Mvh Andreas