- mån 28 dec 2009, 18:53
Min spolare till bakluckans ruta har inte funkat sen jag köpte bilen.
Kollade i Haynes och nån tråd i forumet. Enl detta ska spolar-motorn för bakrutan sitta i höger främre hjulhus.
Plockade loss höger framhjul och kollade. Såg ingenting som kunde tänkas vara en spolarmotor.
Har den ramlat loss tro. Borde väl vara slang och kabel kvar i så fall :?:
Nån som pillat med den ? Tips om var exakt i hjulhuset den ska sitta please. Typ klockan nånting när man kollar på hjulhuset från sidan.
Verkar ju lite onödigt "utsatt" att sätta pumpen där ifall den är helt oskyddad från hjulsprutet ?:-/
Eller ska man plocka bort nån innerskärm eller nåt ??:-/
Min är en turbo om det nu kan spela nån roll ... + att det är Kombi då förstås.
Haynes säger "gå in under höger främre hjulhus". Det tolkar jag som att det INTE är i motor-rummet. Utan bakom höger framhjul.
Spolning till framruta och framlyse funkar ok. Torkaren i bak funkar också ok.
Däremot tycker jag spolarvätskan tar slut onormalt fort. Så det kanske dräller ut en massa vid bakrutepumpen ...
Kollade i Haynes och nån tråd i forumet. Enl detta ska spolar-motorn för bakrutan sitta i höger främre hjulhus.
Plockade loss höger framhjul och kollade. Såg ingenting som kunde tänkas vara en spolarmotor.
Har den ramlat loss tro. Borde väl vara slang och kabel kvar i så fall :?:
Nån som pillat med den ? Tips om var exakt i hjulhuset den ska sitta please. Typ klockan nånting när man kollar på hjulhuset från sidan.
Verkar ju lite onödigt "utsatt" att sätta pumpen där ifall den är helt oskyddad från hjulsprutet ?:-/
Eller ska man plocka bort nån innerskärm eller nåt ??:-/
Min är en turbo om det nu kan spela nån roll ... + att det är Kombi då förstås.
Haynes säger "gå in under höger främre hjulhus". Det tolkar jag som att det INTE är i motor-rummet. Utan bakom höger framhjul.
Spolning till framruta och framlyse funkar ok. Torkaren i bak funkar också ok.
Däremot tycker jag spolarvätskan tar slut onormalt fort. Så det kanske dräller ut en massa vid bakrutepumpen ...
Senast redigerad av 1 sidhabo, redigerad totalt 0 gånger.
745 -88 Aut B230F, 740a
855 -95 Turbo Automat
855 -95 Turbo Automat