Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 140cab
Jag har lovat hjälpa en tjej fixa hennes bil så att den går att besikta. Men när jag ska justera handbromsen hittar jag inte justerskruvarna vid spaken... :oops:

Van vid att skruva äldre Volvo trodde jag att det bara var att plocka bort askkoppen mot baksätet, men där bakom finns bara plåt! Hittar inte var vajern finns alls och undrar nu vad jag ska plocka bort för att hitta det jag söker?
av 140cab
Tack för svaren! Jag inser att jag kunde varit tydligare när jag skrev min fråga, men justeringen vid hjulen är redan gjord. Där ser det ju ut "som vanligt". Däremot hoppades jag på att det var jag som inte hittade luckan till justeringen inne i bilen då jag inte trodde det var så klantigt byggt att man måste ta bort hela mittkonsollen... Men nu vet jag att det är det jag måste göra! Tack igen!
av *pettson*
140cab skrev:Tack för svaren! Jag inser att jag kunde varit tydligare när jag skrev min fråga, men justeringen vid hjulen är redan gjord. Där ser det ju ut "som vanligt". Däremot hoppades jag på att det var jag som inte hittade luckan till justeringen inne i bilen då jag inte trodde det var så klantigt byggt att man måste ta bort hela mittkonsollen... Men nu vet jag att det är det jag måste göra! Tack igen!
Nej du förstod uppenbarligen inte hur man gjorde spakjusteringen nu heller eftersom du tänker ge dej på hela mittkonsollen..
Om du tar dej tid att öppna facket.. tar en mejsel och pillar upp luckan.. Beskåda underverket.. Man behöver inte ta bort konsollen. Allt detta står i en reparationshandbok för 200spänn.
av 140cab
Jag vet inte vad du tycker att jag inte förstod... Jag läste bara vad jag fick för svar! Så om du läser lite högre upp så har någon svarat att man måste ta bort hela konsollen.

Om du istället talar om var luckan sitter... Det är ju den jag inte hittar!

När det gäller behörigheten (kö[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Har problem med en 940 laddar kring 0.8 bar och ha[…]