Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av 850Rsteg3
Ja har ett litet problem med min 850R-96 ja har tappat bort sista nyckeln till tändningslåset :( och har köpt ett nytt på en skrot med 2 nycklar och monterat det...

Nu till problemet efterso det är immobilizer på nyckeln måste den kodas in men volvo dvs rejmes hittar inte någon kod på mitt schassi nr ... nån som kan pm:a mig om hur man kopplar bort startspärren helt o hållet sitter o studerar kopplings scheman men ERROR... har nyligen bytt motor i den efter haveri men inte kunnat starta den än pga immo.....vill veta om allt fungerar....

snälla nån hjälp mig :lol:
av *pettson*
850Rsteg3 skrev:Ja har ett litet problem med min 850R-96 ja har tappat bort sista nyckeln till tändningslåset :( och har köpt ett nytt på en skrot med 2 nycklar och monterat det...

Nu till problemet efterso det är immobilizer på nyckeln måste den kodas in men volvo dvs rejmes hittar inte någon kod på mitt schassi nr ... nån som kan pm:a mig om hur man kopplar bort startspärren helt o hållet sitter o studerar kopplings scheman men ERROR... har nyligen bytt motor i den efter haveri men inte kunnat starta den än pga immo.....vill veta om allt fungerar....

snälla nån hjälp mig :lol:
No problems. Eftersom det är ett säkerhetsproblem så bör du lämna bilen på märkesverkstaden så löser dom ditt problem.
Användarvisningsbild
av 850Rsteg3
har fått några bra råd men tyvärr har dom bara varit till för just volvoguard larm och inte original startspärren i nyckeln

Kom igen nån måste ha lite koll iaf...vill ha igång bilen =( men har inte råd o lämna in den på rejmes...
av *pettson*
850Rsteg3 skrev:har fått några bra råd men tyvärr har dom bara varit till för just volvoguard larm och inte original startspärren i nyckeln

Kom igen nån måste ha lite koll iaf...vill ha igång bilen =( men har inte råd o lämna in den på rejmes...
Har faktiskt hur full koll som helst på lösningen, detta eftersom man ibland måste använda den då man testar andra styrdon i bilar i felsökningssyfte. Men lösningen går att bruka så otroligt fel (läs: Går att använda för stöld) att det inte är nåt man upplyser om ute på internet. Du får bita dej i läppen och försöka hålla i dina nycklar när du beställt nya.
Användarvisningsbild
av 850Rsteg3
ja tack iaf..=) men ja tror det har löst sig efter ca 3 dagars letning fick rejmes fram en kod till bilen (ett skit när det är importare) men våran dator på jobbet kunde inte koda in nyckeln.. så ja ska nog in på måndag eller tisdag o koda in dom o får hoppas att det funkar
av magnusd
ja tack iaf..=) men ja tror det har löst sig efter ca 3 dagars letning fick rejmes fram en kod till bilen (ett skit när det är importare) men våran dator på jobbet kunde inte koda in nyckeln.. så ja ska nog in på måndag eller tisdag o koda in dom o får hoppas att det funkar
Är det jag som missat något här???
Varför beställer du inte bara ny nyckel till orginallåset?
Verkar vara ett Jä.... krabb för att spara några kronor. ?:-/
av *pettson*
unlock26 skrev:Finns det 850 med kodade nycklar? Att det är standard på s/v70 visste jag, men till gammel bilarna också?
Startnyckeln är kodad sedan 1996
Användarvisningsbild
av 850Rsteg3
för att ja vill ha 2 nycklar till bilen blir lite dyrt med inprogramering kostar nyklarna mellan 2500-3000 fick ja till svar från rejmes(för 2nycklar) 1500 kr styck sa dom... O ja har get 1000 kr plus inprogramering för tändningslås dörrlås o skufflås me 2 nycklar... tyckte det va överkommligt pris...har inte råd med så mycket med barn o hus o grejer

GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA IAF :twisted:

Det är vänster fram som låter. . I[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Har problem med en 940 laddar kring 0.8 bar och ha[…]

Vad heter det som är trasigt?

Hej Det är krängningshämmarens bus[…]

Funderar på en c70 som hobbybil, vill I s&ar[…]