Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bacoon
Hej jag har en volvo v70xc 2,4T och undrar vad den laddar orginal.
Vid full gas så peakar den på 0,8 - 0,9 sen så går den ner till 0,5 vad kan detta bero på är det nån slags overboost?
tacksam för svar..
Användarvisningsbild
av Nexus
ca 0,4 orginal ladd.sen vad mätaren visar beror på vart den är köpt :wink:
av bacoon
Grammse skrev:ca 0,4 orginal ladd.sen vad mätaren visar beror på vart den är köpt :wink:
okej för man känner att det är stor skillnad när mätaren visar 0,8 än när den visar 0,5..(vilket är ganska logiskt) Största skillnaden är runt 4000rpm på 2an och 3an.
Användarvisningsbild
av Nexus
vet du vad det sitter för trim på bilen? kan ju ligga laddtrycks begränsare i programmet för skona drivlinan
av bacoon
Grammse skrev:vet du vad det sitter för trim på bilen? kan ju ligga laddtrycks begränsare i programmet för skona drivlinan
jag har ingen aning om det är något trim på bilen .. vad jag vet är det inget förutom större halvsats avgassystem med dubbla utblås. hur kan man ta reda på om den e chippad?
Användarvisningsbild
av Nexus
eftersom det är en 00:a så sitter det ju inget löst chipp i så laddtrycker brukar ju skvallra om den är chippad. Tidigare ägaren kanske vet?

Går den i fem sekunder för att sedan st[…]

Generator Pv 444

Tack!

Kolla oljenivån i lådan, ta av vä[…]

Nästa elbil från Volvo?

Från vad jag har sett så ser paneler p[…]