Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjena!

Har lite problem med min kära 850:i, var på väg hem ifrån Jönköping när bränsle lampan tändes. Aja tänkte jag det är ju bara 5 mil kvar så jag klarar mig på det som finns kvar och kan tanka när jag kommer hem.

Sagt och gjort, kommer hem tankar bilen (30L) och fortsätter den lilla bit som är kvar. Men nu till mitt problem, efter ca 1mil så tvär dör bilen, inga konstiga ryck eller något annat. Rullar in till en parkeringsficka och öppnar huven kollar lite förstrött på alla kablar och rycker lite i tänd kablarna. Hoppar in i bilen och vrider om nyckeln och kör runt på startmotorn inget händer, kör en gång till och bilen hoppar igång. Skit skumt tänker jag, men men nu funkar det ju så skit samma.

Fortsätter hem utan problem, dagen efter så kör jag en runda med bil en och då händer samma sak. Men denna gången så tar det betydligt längre tid innan bilen hoppar igång igen och när den gör det så luktar det som om någon smällt nyårsraketer (krut) ungefär.

Bilen har fortsatt att bete sig lika dant nu i 3 dagar, funkar felfritt sedan tvärdör den senaste 2 gångerna har jag varit tvungen att bogsera hem den eftersom batteriet tagit slut.

Har bytt bränslefiltret eftersom jag trodde det kunde vara is i det som täppte till bränslet, men samma visa ändå.

Någon som har några idéer om vad som kan vara fel?

Tack på förhand...
Glömde säga att jag kollade felkoderna när bilen inte startade och jag fick inte fram några. Borde det inte dykt upp något där om det varit något av det ovanstående?

EDIT!

Pillade bort bränslereläet, verkar som om lödningarna har spruckit. Har lött om dem och ska testa i morgon om det har hjälpt :lol:

Går den i fem sekunder för att sedan st[…]

Generator Pv 444

Tack!

Kolla oljenivån i lådan, ta av vä[…]

Nästa elbil från Volvo?

Från vad jag har sett så ser paneler p[…]