Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
CarMan skrev:Det kan vara lät att blanda ihopp vilken dem som her till vilken bil, om man inte har ett bra data system.
allt som alt så fins det nog 4 olika remar till en 850, sett äver samtliga årsmodeller, o det bryter på motorns tilverknings nummer på vilken du ska ha (har mekonomen motornummer begränsningen inlaggd i sin databas?)

har du samma färg på "säkerhets klipset" som sitter på remspännaren? den finns i vit eller blå, o du ska ha samma färg på den nya som den som satt innan.
Blå förekommer bara på 10v motorer. men visst är det ett måste med samma färg.
Användarvisningsbild
av meksirre
tja! Såg just att du hade bytt topp, har du bytt från 10v till 20v topp? I så fall räcker inte remmen till ! Med 10v topp så ska remmen ha 139 kugg-93 och 143 kugg 93-. Med 20v topp ska du ha en rem med 143 kugg -93 och 148 kugg 93-. Om du har bytt topp så får du helt enkelt kolla årsmodell på toppen och typ och köpa rem med hjälp av dessa uppgifter :wink:
av Xamxu
Meksirre, Jag har den långa remmen på 148 kugg. Hade jag behövt en med 139 eller 143 kugg så hade ju den varit för lång. Just nu väntar jag på att det ska sluta snöa, så ska jag försöka lite till.
Om nån har tips så tar jag gärna emot dom! :p
av wexe
fått felleverans på rem en gån till en renault då var det rätt kartong och allt men remmen i hade fel antal kugg så räkna bara kugen om dom är rätt ska dom passa kan va lite halv struligt att få dit den men det går om man gör rätt :D

När det gäller behörigheten (kö[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Har problem med en 940 laddar kring 0.8 bar och ha[…]