Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kommer 40mil på en full tank 70l.. det är 1,75l/milen. Är det normalt med tanke på att jag kör rätt så normalt med den.Men det mesta är stadstrafik någon som har en sådan bil den knake drar mindre eller lika mycket? tacksam för alla svar....Tycker nämligen det är lite i överkant.....
av noppe72
Jag har en v70-97:a 2liters turbo, om jag gasar skapligt och rätt mycket stadskörning så kommer jag ca 50-55mil. Kör man normalt så ligger den på 60-65mil. Så det låter inte så normalt att bara kunna åka 40mil, kolla upp det.....blir ju rätt så dyrt annars med tanke på bensinpriset. Byt tänddelar o lite filter så kanske du kan få ner den en aning.
Användarvisningsbild
av Loner
Ja det lät lite mycket, om du inte har tung fot..
Iofs har du både awd och automat..

Själv åker jag V70 -02 2.4T manuell, och 2 sista tankarna har bara varit stadskörning, (med kallt start osv.) och jag ligger runt 1.3. och jag är rätt tung på foten.

/L
av svartae30
jag har tung fot men inte med den bilen, jag kör snällt med v70in .. Har precis servat och bytat lite filter.... Har den som hundbil så gasa kan jag inte göra (när hundarna är med) så jag kör den snällt ,,,
av lucas99
Har haft en V70XC-00 193hk, den drog glatt i sig 1,7-1,8 på kortkörning
o 1,2-1,3 på blandad körning.
av svartae30
ok precis vad min gör .. så det är tydligen normalt men betalar gärna dom extra pengarna för bättre bil kan man nog inte hitta....
av jbl
Exakt en trevligare bil får man leta efter. Det kostar att ligga på topp som dom säger.

Det är tyvärr så med automat och AWD att det drar extra mycket. Speciellt märkbart med korta turer i stan.

Långkörning så är skillnaden inte lika stor men en extra dl vill dom ha jämfört mot en FWD.
GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]

Visa din semesterbil(d)

Semester... Är man pensionär kan man &ar[…]

Bränslekrux...

Tänkte fixa till det man fuskat ihop i vintra[…]