- sön 01 nov 2009, 17:46
Bytte det trasiga vaccumträdet (nippel) på bilen o raderae alla fekoder. Allt frid o fröjd förutom att ja tycker det fortfarande pyser lite kring (tror det är) tomgångsmotors ventil...Tycker bilen är lite svajig på tomgång dock men luktar inte lika mkt soppa vid start. Känns som den går bättre.
Idag tändes den förbenade lampan igen i bilen! Jag blir galen!
Får felkod 5-1-2 på socket A2, lambdareglering vid undre gräns (för fet)..
Vad menas med detta nu då?
Har en gammal kod A3 4-4-4, ingen ström till hydraulmodulatorns ventiler
Hjälp, fattar nada :roll:
Uppdaterar lite o skriver ner att det är mest i N-läget (automat) som den nästan dör på tomgången. Tycker tomgången blivit så otroligt svajig sen vaccumträdsbytet...
Vad kan det bero på?
Och en annan sak...så fort det börjar bli kallt blir bilen svårstartad. När man vrider på nyckel så låter det nästan som att den missar att tända. Det viner liksom bara. Håller man kvar nyckeln så så går den igång efter ett tag men det låter ju inte bra alltså. Jag brukar såklart vrida tillbaka nyckeln o starta på nytt o då går hon igång på en gång. Detta är alltså bara när det blir kallt...inte vid regn el värme el så.
Har bytt startmotorn så den är splitter ny...behöver ja byta alla tänddelar? Enligt papper ska de inte vara mer än 2 år...men kanske är dags igen?
Det jag ska byta oavsett är bränslefilter, olja, oljefilter o tändstift. Dags för det nu.
Idag tändes den förbenade lampan igen i bilen! Jag blir galen!
Får felkod 5-1-2 på socket A2, lambdareglering vid undre gräns (för fet)..
Vad menas med detta nu då?
Har en gammal kod A3 4-4-4, ingen ström till hydraulmodulatorns ventiler
Hjälp, fattar nada :roll:

Uppdaterar lite o skriver ner att det är mest i N-läget (automat) som den nästan dör på tomgången. Tycker tomgången blivit så otroligt svajig sen vaccumträdsbytet...
Vad kan det bero på?
Och en annan sak...så fort det börjar bli kallt blir bilen svårstartad. När man vrider på nyckel så låter det nästan som att den missar att tända. Det viner liksom bara. Håller man kvar nyckeln så så går den igång efter ett tag men det låter ju inte bra alltså. Jag brukar såklart vrida tillbaka nyckeln o starta på nytt o då går hon igång på en gång. Detta är alltså bara när det blir kallt...inte vid regn el värme el så.
Har bytt startmotorn så den är splitter ny...behöver ja byta alla tänddelar? Enligt papper ska de inte vara mer än 2 år...men kanske är dags igen?
Det jag ska byta oavsett är bränslefilter, olja, oljefilter o tändstift. Dags för det nu.
Senast redigerad av 1 Cornelia, redigerad totalt 0 gånger.