Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jsons444
Hej !
Jag är ganska nybliven ägare till en 855:a från 1996.
Mitt problem är att ibland när jag stängt av bilen och ska starta upp den igen så börjar motorn misstända och gå riktigt dåligt, efter ett par omstarter så brukar den fungera normalt igen. Det här är ju inte någon höjdare så jag undrar om någon kan hjälpa mig med tips om vad detta kan bero på
Motorn är en B5252s / 2,5 L med 10 ventiler
Senast redigerad av 1 jsons444, redigerad totalt 0 gånger.
av jsons444
Tack för svaret, men där tror jag inte felet ligger ! , köpte bilen för en månad sedan och då var oljefällan + luftmassemätaren m.m. nybytt.
ska kanske lägga till att bilen startar alltid "peppar peppar" snällt vid första start och det spelar sedan igen roll om jag kör 1 eller 10 mil för stänger jag av motorn och 5 min senare startar upp igen så börjar den jävlas !
av jsons444
Tack PDK !
Jag provade pettsons tråd att löda om bränslerelät men det hjälpte inte, den misständer och skjuter fortfarande !
Jag är ju förståss inte helt säker på att detta är ett tändningsproblem fast å andra sidan vad skulle det då kunna vara ?
Någon mer som har ett tips ?
av *pettson*
inte lätt att hjälpa till när din modell saknas. Alltså vilken motor du rullar runt med under huven. Det i sin tur är otroligt viktigt eftersom det sitter olika typer av insprutningar beroende på modell.
av *pettson*
Då har du en slang som går mellan mapsensorn och insuget. Kontrollera om den verkligen är hel eller om du har sprickor i slangen. Om du har plastslang så kontrollerar du böjarna.
MartinS V60 D4 R-Design

Lurar på belägg fram vid detta byte[…]

Justera dimljus V90-18

Insex underifrån i ett hål,minns ej st[…]

V60 D3 tillverkad 2018 03.

Kan man med hjälp av motorns serienummer, art[…]

Polestar 5

1,8 miljoner med lite utrustning, som hittat! :-)