Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har ovanstående program i ver. 1.3.0.6, detta skall vara demoversionen.

På demo ver. skall det ju inte gå att släcka bl.a service lampan. Vad mer klarar inte demo ver. av? Går det att släcka felkoder med demo ver?

Om jag provar att släcka service lampan ändå så kommer felkoden "Error in first received message". Är det rätt kod?
Provade att testa på ABS enheten. Då säger den "Com status ok". Om man försöker på read DTC så säger "No DTC logged". Det verkar ju rätt, har heller inte haft några problem med ABS eller abs lampan.
Provade också att läsa på instrumentet då säger den "comunication lost with car, Null time Out or message error". Hmm, kanske inte skall fungera att läsa instrumentet med demon.
Den säger vidare Com status, Failed. Module id, invalid data.
HM, kom just på att jag har ju bytt instrument i min bil till ett S/V 70 instrument. Det var ca. 2 år sedan och instrumentet fungerar klanderfritt.

Annars verkar ju det mesta fungera och så.

Jag körde med en seriell kabel till RS porten på Lap topen.
Har även en USB kabel men den har jag aldrig fått att fungera.

Ni som har full versionen av programmet, var har ni köpt det? I England eller...

Är det värt att satsa på full ver. om ända skillnaden mellan den och demon är att sevicelampan
inte kan släckas och att kanske ev. felkoder inte går att släcka. Felkoderna kan man ju släcka ändå genom att rycka batteriet eller så.
Jag har en fullversion av programmet och till och med lyckats få usb-kabeln att funka i Vista!
om du skickar din e-postadress via PM så kan jag bifoga fullversionen så att du kan testa om den funkar bättre!
Står på deras hemsida att det bara är vissa koder som kan visas och tas bort så det är bra å prova en "fullversion" för att se att alla moduler osv fungerar.

@tomme: Är det version 1.3.06 eller 1.7 som du har?
timebandit skrev:Står på deras hemsida att det bara är vissa koder som kan visas och tas bort så det är bra å prova en "fullversion" för att se att alla moduler osv fungerar.

@tomme: Är det version 1.3.06 eller 1.7 som du har?
1.3.06

https://bilwebauctions.se/septemberauktion-2-2025/[…]

Rätt spektakulärt att se ett större[…]

Buntar tråden lite eftersom jag själv &[…]

V60cc -20 halvljus funktionsfel

Internt glapp eller kabelbrott i strålkastar[…]