- ons 14 okt 2009, 17:06
Hej! Alltihop lägger av.. nästan! För om jag drar ur kontakten ( den med ström osv, inte den med högtalarkablarna ) och sätter i den igen hör jag hur cd läsaren snurrar upp, typ för o kolla om där är någon skiva och anti stöld lampan blinkar. Men allt annat är dött, oavsett vad man trycker på. Tills man rätt som det är får den i rätt läge då kommer den igång igen och där står "code"" skriver man in rätt funkar den som den ska sen tills den tappar kontakten igen o "allt" dör igen. Jag lyckas inte identifiera vad glappet sitter. Om det är i någon kabel el i kontakten eller i själva stereon. Jag kopplade nämligen på en ISO kabel från biltema. Sådan som får volvo kontakten att passa andra stereos. Mäter jag i andra änden där så får jag fram spänning överallt, utom om jag provocerar ena jordkabeln då glappar det lite. Men då får ja provocera rätt mkt. Har försökt "böja" på klon i hon kontakten för att den ska ligga an hårdare på stiften men utan resultat. Ska ut o försöka igen idag.. det tendrar att bli mört rätt fort nuförtiden så fick ge upp till slut sist. Var inne på rejmes och hörde och dem sa att det inte brukar vara några problem med dessa stereo apparater. Bara jag som har otur? :S Någon som har några tips?