Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mitza
Hejsan! Jag hade bilen inne för lite fix på verkstaden idag, då upptäckte dom att bromsklossar och skivor fram var slitna. Så nu funderar jag såhär,
Brembo slitsade skivor från mekonomen á 987kr/st eller volvo orginal för 837,50 kr/st? (blir 299 kr skillnad för 2st)
Och vad bör man köpa för belägg? volvo vill ha 505kr för sin sats, innehåller den monteringssats?

tack på förhand /Robert
av Redlös
Köp på Biltema! Finns ingen anledning att betala överpris för precis samma grejor. Biltemas skivor: 549 kr/st. Precis lika bra som Volvo original. Det viktigaste av allt är att man kör in dom nya bromsarna korrekt, så har man många bekymmersfria mil att hämta. Vill du ha slitsade skivor, så har Biltema det oxå för en knapp tusing paret. Dessa vågar jag dock inte yttra mig om, då jag inte själv har provat. Annars har jag ALDRIG haft problem med Biltemas bromsar. Jag har monterat deras bromsdelar på många bilar och som sagt, aldrig några problem.
Användarvisningsbild
av noniz
Tja!
Monterade biltemas racing bromsskivor på min V70 i sommras.
Och dom har funkat kanon tycker jag.
Dock är jag missnöjd med biltemas bromsbelägg och ska byta ut dom.
av mitza
Det verkar finnas lite variation i biltemas skivor enligt mig, jag har haft det på bilen förut, de gick 1000 mil innan det var dags för nya, det var dock bak, jag har samma ok på och de har gått 3000 mil med de nya skivorna och de är fortfarande fina

/robert
av *pettson*
mitza skrev:Det verkar finnas lite variation i biltemas skivor enligt mig, jag har haft det på bilen förut, de gick 1000 mil innan det var dags för nya, det var dock bak, jag har samma ok på och de har gått 3000 mil med de nya skivorna och de är fortfarande fina

/robert
Vad hände med dom gamla eftersom du bytte? Du kan inte ha slitit ut dom på 1000mil.
av mitza
Det verkar vara på det här viset, det här var ju min första bil och skivorna var helt nya på bilen när jag köpte den. Jag hade ingen aning om att bromsar ska köras in, så något sånt tänkte inte jag på, så det kanske är därför
/robert

https://bilwebauctions.se/septemberauktion-2-2025/[…]

Rätt spektakulärt att se ett större[…]

Buntar tråden lite eftersom jag själv &[…]

V60cc -20 halvljus funktionsfel

Internt glapp eller kabelbrott i strålkastar[…]