Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Stillborn
Tjena moss !

Är ny här på forumet så va snälla nu :P

Har en v70 2,5t AWD -97 , går fint men jag är lite orolig för vinkelväxeln, bilen har gått 31000mil och vill ligga lite före om nått nu skulle hända

Går den att renovera ? och passar vinkelväxlar från 97-00 eller är det bara från 97 som passar ?

Vore ju skitbra om nån hade koll på det här så jag slipper ligga sömnlös :P

Ha re gött och tack på förhand !

//chrille
Användarvisningsbild
av ketto
Varför är du orolig för vinkelväxeln? Misstänker du nåt fel på den?

Min har rullat 33000 mil och har inte bytt vinkelväxel nån gång, men däremot hylsan och oljan till vinkelväxel!

Allt går att renovera, frågan är om får tag i delar till den då Volvo säljer utbytes bara!

Har du bara koll på mönsterdjup och samma däckmärke runt om så funkar de galant!
3 mm är max avvikelse runt om är va ja har läst och hört!
av Stillborn
Haha ja det är bara en sån där otrevlig magkänsla jag har, sen min första bil har jag nog fan bara haft otur hur mycket jag än servar och sköter dom :???:

Inget problem än med den utan den går fint och har inga större problem , bara att jag vill vara steget före

Hittar ju lite vinkelväxlar ibland men ofta från lite nyare bilar och skulle bara va bra att veta om dom passar , bytte dom inte system typ 98-99 eller har jag fel ?
av VXC70
luftrycket i däcken är också viktigt är lika, för annars förstör man viskokopplingen. = dyrt!

På höger sida lykta på min v60cc […]

D5 (som i sammanhang om senaste 90-serien alltid &[…]

Hej Jag har en silverfärgad s90 från 20[…]

Hej. Jag behöver lite idéer om vad so[…]