Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sparkz
Jag ger ingen på skallen! Jag tyckte jag var ganska försiktig när jag skrev att jag inte har provat och därför inte vågar rekommendera det. Men när det står "icke härdande" så blir jag tveksam.
Användarvisningsbild
av Örnen
Sparkz
Det var egentligen inte ditt inlägg som retade mig. Jag tyckte nog du förstod att jag bara försökte ge ett förslag. De andra två "hoppar" på en och istället för att se efter vad Hylomar och Loctite är för ngt förkastar de på en gång. Tror inte de vet egentligen vad de menar. De vill bara ha rätt. Till varje pris.

Detta forum har jag förstått att man utifrån sina kunskaper och förmåga kan/ska yttra sig. Vissa är självutnämna experter andra kan mycket men braverar inte med sin kunskap. Vissa svamlar lite. Man behöver inte trycka ner ngn i skorna bara för att man tycker sig kunna mer än ngn. De som ställer frågorna om sina bilars problem och fel får värdera/förkasta förslagen men bara för att man tycker att någon haft ett dåligt förslag får man komma med sitt förslag utan att "slå ner" den andre.

O jag vet du skrev inte silikonskit, det kan jag be om ursäkt för.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Många använder en lite hårdare ton på internet än de skulle ha gjort i verkliga livet. Jag vet inte varför, men det är rätt genomgående på hela nätet. (kolla kommentarer på några klipp på Youtube) Det är inget man kan ändra på, bara inse att det är så och låta det passera. Jag ser inga påhopp här, bara en diskussion om olika tätnings"kladd" :wink:

Sen är ju alla forum precis som du säger: Många svar, av väldigt olika kvalitet...
Den här är rätt bra:
How many forum members does it takes to change a light bulb?

1 to change the light bulb and to post that the light bulb has been changed
14 to share similar experiences of changing light bulbs and how the light bulb could have been changed differently
7 to caution about the dangers of changing light bulbs
1 to move it to the Lighting section
2 to argue then move it to the Electricals section
7 to point out spelling/grammar errors in posts about changing light bulbs
5 to flame the spell checkers
3 to correct spelling/grammar flames
6 to argue over whether it's "lightbulb" or "light bulb" ... another 6 to condemn those 6 as stupid
2 industry professionals to inform the group that the proper term is "lamp"
15 know-it-alls who claim they were in the industry, and that "light bulb" is perfectly correct
19 to post that this forum is not about light bulbs and to please take this discussion to a lightbulb forum
11 to defend the posting to this forum saying that we all use light bulbs and therefore the posts are relevant to this forum
36 to debate which method of changing light bulbs is superior, where to buy the best light bulbs, what brand of light bulbs work best for this technique and what brands are faulty
7 to post URL's where one can see examples of different light bulbs
4 to post that the URL's were posted incorrectly and then post the corrected URL's
3 to post about links they found from the URL's that are relevant to this group which makes light bulbs relevant to this group
13 to link all posts to date, quote them in their entirety including all headers and signatures, and add "Me too"
5 to post to the group that they will no longer post because they cannot handle the light bulb controversy
4 to say "didn't we go through this already a short time ago?"
13 to say "do a Google search on light bulbs before posting questions about light bulbs"
1 forum lurker to respond to the original post 6 months from now and start it all over again.
av *pettson*
Örnen skrev:Sparkz
Det var egentligen inte ditt inlägg som retade mig. Jag tyckte nog du förstod att jag bara försökte ge ett förslag. De andra två "hoppar" på en och istället för att se efter vad Hylomar och Loctite är för ngt förkastar de på en gång. Tror inte de vet egentligen vad de menar. De vill bara ha rätt. Till varje pris.

Detta forum har jag förstått att man utifrån sina kunskaper och förmåga kan/ska yttra sig. Vissa är självutnämna experter andra kan mycket men braverar inte med sin kunskap. Vissa svamlar lite. Man behöver inte trycka ner ngn i skorna bara för att man tycker sig kunna mer än ngn. De som ställer frågorna om sina bilars problem och fel får värdera/förkasta förslagen men bara för att man tycker att någon haft ett dåligt förslag får man komma med sitt förslag utan att "slå ner" den andre.

En av dom andra två du tänker på bör vara jag.. om du läser ditt PM du skickade mej så inser du att du ber inte om råd. Hylomar är inte en okänd produkt och nån närmare eftertanke behöver jag inte heller då jag jobbat med medlet. Loctite gör inte heller okända produkter. Efter att skruvat vitmotorer sen dom kom i princip så GARANTERAR jag att ett ickehärdande tätningsmedel inte fungerar. Och som jag sa i PM:et.. kanske kan du ändå lyckas med var ingen annan lyckas med? Du är inte den enda som vill prova annat. Och du är inte den enda som kommer att få riktiga läckage. Det liksom har hänt förut i kvadrat.. Det kan ta en timma eller 500 mil.. men det kommer att läcka. Du verkar heller inte ha förstått att du försluter oljekanalerna till tryckarna och kamlagren med limmet. Det står alltså ett oljetryck som detta tätningmedel ska hålla emot. Läcker detta så försvinner smörjningen till kamaxlar och tryckare..
I slutändan är det upp till dej om du önskar ta råd eller om du vill jobba extra med detta. Det har jag med förklarat..
Att köpa volvos lim är snordyrt. Det kostar runt 300 spänn för en tub. OM det funnits nåt billigare eller bättre hade jag redan köpt detta var så säker.
av Sir
*pettson* skrev:
Örnen skrev:Sparkz

En av dom andra två du tänker på bör vara jag.. om du läser ditt PM du skickade mej så inser du att du ber inte om råd. Hylomar är inte en okänd produkt och nån närmare eftertanke behöver jag inte heller då jag jobbat med medlet. Loctite gör inte heller okända produkter. Efter att skruvat vitmotorer sen dom kom i princip så GARANTERAR jag att ett ickehärdande tätningsmedel inte fungerar. Och som jag sa i PM:et.. kanske kan du ändå lyckas med var ingen annan lyckas med? Du är inte den enda som vill prova annat. Och du är inte den enda som kommer att få riktiga läckage. Det liksom har hänt förut i kvadrat.. Det kan ta en timma eller 500 mil.. men det kommer att läcka. Du verkar heller inte ha förstått att du försluter oljekanalerna till tryckarna och kamlagren med limmet. Det står alltså ett oljetryck som detta tätningmedel ska hålla emot. Läcker detta så försvinner smörjningen till kamaxlar och tryckare..
I slutändan är det upp till dej om du önskar ta råd eller om du vill jobba extra med detta. Det har jag med förklarat..
Att köpa volvos lim är snordyrt. Det kostar runt 300 spänn för en tub. OM det funnits nåt billigare eller bättre hade jag redan köpt detta var så säker.
köpte en tub nu i veckan...
374,50 kostar d nu!!!
av RoadRunner1
Själv hade jag nog kletat på någon lämplig loctite produkt när gamla hundar är svåra att lära nya trick så länge det handlat om t ex en kåp packning där jag använt detta till faktiskt det mesta genom åren med väldigt bra resultat (bla från arbete på en bilverkstad).Att man sedan kan ha fel där det ibland säkert finns bättre produkter är väl inget att hetsa upp sig över när vi alla är människor med en tro att var och en har rätt på sitt eget vis.Mixar man allt detta på sidan så får man förmodligen fram ett bra svar på diverse frågor på forumet utan att behöva höja tonen mot varandra.Eller kan vi ju ta upp det på en av de mer välbesökta bilträffarna så är vi ju inte anonyma längre ... :D Fick åtminstonne en stor respekt för de medlemmarna jag träffade på senaste regn träffen och det är sant som det är sagt , på nätet är man väldigt anonym men har man delat tankar i verkliga livet i de fall det är möjligt pga avstånd så förändras mycket ganska fort.Om inte , sätt på kylfläkten.Ha det gott allihop med eller utan tätning och hoppas det löser / tätar sig Rosso. :D
Användarvisningsbild
av emwtur
Sparkz skrev: ....
1 forum lurker to respond to the original post 6 months from now and start it all over again.
hehe :-)

ingen finger pekad åt något håll !
ville bara påpeka hur bra det stämmer !

/emwtur
Användarvisningsbild
av ÄRRet
Jag jobbar på Volvos enda renoveringsfabrik i Flen. Där använder vi Volvos lim och rullar på TUNT med roller. En tunn film ska det vara.

På höger sida lykta på min v60cc […]

D5 (som i sammanhang om senaste 90-serien alltid &[…]

Hej Jag har en silverfärgad s90 från 20[…]

Hej. Jag behöver lite idéer om vad so[…]