Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sparkz
Gängan ändrades från M20 till M22 nån gång 94-95, men det spelar ingen roll, bara du får med rätt mutter. Den nya ersätter den gamla om du köper ny axel.
Användarvisningsbild
av CarMan
kdet fins olika drivaxler, men jag kan spara dig några kronor.
gå in på Volvo o köp en ny krans, dom säljs lösa !!!
Användarvisningsbild
av coldhand
CarMan skrev:kdet fins olika drivaxler, men jag kan spara dig några kronor.
gå in på Volvo o köp en ny krans, dom säljs lösa !!!
Mjo, men dom kostade väl typ 450kr, sen ett jäkla pill att få dit den vad jag har hört, gav 750kr för drivaxeln :)men nu har jag satt dit den osv.. löste inte mina problem dock, har köpt en ABS-styrbox för 51kr, :Dfår se om den funkar, annars släcker jag abs-lampan så får det va bra
Användarvisningsbild
av CarMan
vet inte vad kransen kostar, men låter hutlöst om dom tar så mycke för den lilla delen.
montera den är bra myck enklare än att byta drivaxel ialla fall, o det klara du helt utan specielverktyg, även om det finns för endamålet.

alltid lika kul när folk tror att nått kostar TYP 450:- & sen går o köper nån annan stans. Varför inte fråga vad den kostar?
så lägne den kostar mindre än 750:- så är ju det billigare & enklare? så varför kasta bort massa pengar? ge dom till mig islället!
Användarvisningsbild
av coldhand
*pettson* skrev:Tja.. och varför byta drivaxeln när tandkransen sitter på drivknuten som kostar drygt 700 splitt ny..
Jadu kan vara en bra fråga, jag är inte så duktig på bilar och jag fick sagt till mig på bilverkstan att det var krångligt att byta kuggkrans och rådde mig till att skaffa en drivaxel istället vilket jag gjorde..

Men nu vet man ju det till en annan gång iallafall..

På höger sida lykta på min v60cc […]

D5 (som i sammanhang om senaste 90-serien alltid &[…]

Hej Jag har en silverfärgad s90 från 20[…]

Hej. Jag behöver lite idéer om vad so[…]