Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av glenn30
hej har en v70-99 glt som strular ibland,det som händer är ibland att när man ska starta den så går bara startmotorn runt men den startar ej,man får då ta ur nyckeln o sätta i den igen o då startar den direkt,och ibland startar den men ljus o blinkers fungerar ej,då får man lirka lite på nyckeln o då fungerar det,så det är väl nåt slags glapp i tändningslåset,har hört talas ok nån ring i låset som man kan byta,någon som har erfarenhet av detta.
Användarvisningsbild
av Toy
Låter som att du har problem med kontakten som sitter på baksidan av tändningslåset.
Vanligt att denna kontakt börjar glappa på 850, och 70 modellen.
Kontakten kostar runt 500:- på Volvo.

Mvh Magnus
av glenn30
så nu har även kupefläkten börjat glappa,vrider man tillbaka nyckeln lite eller tar ur o startar om bilen så startar fläkten direkt,har detta oxå ett samband med bottendelen på tändningslåset,är det bara det som kan spöka,har även hört nåt om nån ring som man kan byta i låset,ibland startar inte bilen på första försöket,då får man ta ur nyckel o starta om den o då går det fint,tänkte så man inte byter saker i onödan.

På höger sida lykta på min v60cc […]

D5 (som i sammanhang om senaste 90-serien alltid &[…]

Hej Jag har en silverfärgad s90 från 20[…]

Hej. Jag behöver lite idéer om vad so[…]