- tor 01 okt 2009, 19:04
#326448
[img]http//spj4hd.png[/img]
If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986
Har nu hållt på i över2 timmar med att försöka byta fjädrarna bak.
Började med att lyfta upp ena sidan men man måste ju lyfta hela bakvagnen för att andra sidan tynger ner fjädern.
Kollade i Haynes-skitboken och dem vill att man lyfter i den förstärkta plattan på reservhjulsbaljan... Det kan dem fett glömma. Det knakade riktigt illa när vi försökte! Sedan är pallbocksfästena som står i skitboken inte heller bra! Dem vill att pallbocken skall stå/vila på en BULT?? Fan heller, då kan bilen glida av...
Någon vänlig själ som med bra beskrivning och bilder visa hur jag får upp hela bakvagnen på ett säkert sätt?
Lyfta i dragkrogen är uteslutet, litar inte på att det håller. Den är ju inte till för det....
Gäller lyftning av en Volvo V70 1998.
Tack på förhand.
Började med att lyfta upp ena sidan men man måste ju lyfta hela bakvagnen för att andra sidan tynger ner fjädern.
Kollade i Haynes-skitboken och dem vill att man lyfter i den förstärkta plattan på reservhjulsbaljan... Det kan dem fett glömma. Det knakade riktigt illa när vi försökte! Sedan är pallbocksfästena som står i skitboken inte heller bra! Dem vill att pallbocken skall stå/vila på en BULT?? Fan heller, då kan bilen glida av...
Någon vänlig själ som med bra beskrivning och bilder visa hur jag får upp hela bakvagnen på ett säkert sätt?
Lyfta i dragkrogen är uteslutet, litar inte på att det håller. Den är ju inte till för det....
Gäller lyftning av en Volvo V70 1998.
Tack på förhand.


If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986