Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Startar bilen,går "rent" i 2-3 sec sen död och inget tryck. Kanske bränslerelä som spökar? Efter ca 2 min kan man starta likadant igen. Vid något tillfälle har den bluddrat till igen om man har gjort ett nytt startförsök direkt?Vilka signaler ger bränslerelät? Tacksam för svar
Hej! Jag tror att din immobilzer spökar. Nästa gång detta händer, prova att ta ur nyckeln, sätt i den igen o prova starta. Detta för att nollställa antennringen. Du kan behöva upprepa detta ett par gånger innan den startar. Vi fick göra detta ofta med vår V70 -98 innan, den gjorde precis likadant. Immobilizern stänger av bränslepumpen, så vid detta fenomen försvinner trycket.. Jag bytte antennringen runt tändninglåset, har inte hänt sen dess!
Problemet löst! Det var bränslerelät som var kass.Antennringen har jag bytt sen tidigare. 450kr, istället för 9000kr som volvo ville ha för en ny styrenhet som dom ansåg vara felet! Tack för hjälp!
Service Subaru XV

https://www.biltema.se/bil---mc/bilreservdelar/mot[…]

Vad har denna för funktion?

Pekar du på värmeskölden eller d[…]

"Limp home mode" ?

Risken finns att du har slut på Eolysmedel :[…]

De finns bara va ja sett viva performance, och d[…]