Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DoD
Har råkat för nå skumt fel med bilen (igen känns det som)

Ibland när jag startar bilen så lyser både tracs och abs lampan och bilen reagerar inte riktigt på gasen och hackar sig fram vid växling, för i nästa gång man startar så är det som bortblåst,inge fel alls, skumt.
Och felen har kommit efter jag tvätta bilen för nån vecka sen. Nån annan som råkat ut för liknande?
av T-rex
DoD skrev:Har råkat för nå skumt fel med bilen (igen känns det som)

Ibland när jag startar bilen så lyser både tracs och abs lampan och bilen reagerar inte riktigt på gasen och hackar sig fram vid växling, för i nästa gång man startar så är det som bortblåst,inge fel alls, skumt.
Och felen har kommit efter jag tvätta bilen för nån vecka sen. Nån annan som råkat ut för liknande?
Gjorde du motortvätt oxå?? Om du gjorde det så kan det va så enkelt att du fått ner vatten i tändstiftsbrunnen på en eller flera stift alt. fördelarlock.
av DoD
Inge motortvätt, frånsett vad gallret på motorhuvet släppt in när jag körde högtryckstvätt. Bytte stiften nu i veckan så där borde det inte va nå fel.
DennisCA's Volvo 850 -97

Oj neej, tappade dekorlisten i golvet då jag[…]

Problem med värmen på 740

På dessa bilar utan AC är där en v[…]

Värmepaket 940

Rengjorde mattorna i bilen upptäcker det &aum[…]

Avlagringarna är väl sot och olja. M&aum[…]